طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانان تصویب شد


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915571

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی از طرح دوجانبه یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت به توافق رسیدند. جنبه های کلی این طرح

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی از طرح دوجانبه یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت به توافق رسیدند. جنبه های کلی این طرح

در ماده واحده این طرح آمده است:

ماده واحده – ماده زیر به عنوان ماده (71) به قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 24/7/1300 اضافه می‌شود:

ماده 71- به منظور رفع موانع اخذ تسهیلات یا امتیازات موضوع این قانون:

الف- در اجرای مفاد این قانون در خصوص استفاده از امتیازات و تسهیلات با هدف ارتقای زاد و ولد در صورتی که به موجب قوانین خاصی پرداخت این تسهیلات یا اعطای امتیازات به منظور رعایت برخی موارد به تعویق بیفتد. بانکها و مؤسسات وام دهندگان فقط طبق این قانون موظفند تسهیلات و امتیازات فوق را ارائه دهند یا مشمول ممنوعیت باشد.

ب- در صورتی که متقاضیان موضوع این قانون بدهی ثابت مالیاتی یا بدهی غیرجاری به بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی داشته باشند و یا چک برگشتی داشته باشند، بانک ها و مؤسسات اعتباری مکلفند به درخواست تسهیلات موضوع این قانون را ارائه کنند. متقاضی پس از تسویه حداقل پنجاه درصد (50%) نسبت به پرداخت دیون و تعهدات مذکور از محل این تسهیلات اقدام نماید. دستورالعمل اجرایی این بند سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می شود.

ج- بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند پرداخت تسهیلات موضوع این قانون را نسبت به سایر تعهدات قانونی و در رابطه با درخواست وثیقه و ضمانت نامه با اولویت اعتبار حساب یارانه اشخاص حقیقی یا حقوقی ارجحیت دهند. سایر دارایی های مالی اشخاص حقیقی، از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه کار کند.»

دیدگاهتان را بنویسید