طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت تصویب شد


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916021

نمایندگان مردم در جلسه علنی شورای اسلامی جزئیات طرح یک فوریتی دوحزبی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانان را تصویب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 24 آذرماه) جزئیات طرح یک فوریتی دوحزبی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت را تصویب کردند.

ماده واحده – ماده زیر به عنوان ماده (71) به قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 24/7/1300 الحاق می‌شود:

ماده 71- به منظور رفع موانع اخذ تسهیلات یا امتیازات موضوع این قانون:

الف- در اعمال مواد این قانون در خصوص استفاده از امتیازات و تسهیلات به منظور ترویج ودیعه تولد، ازدواج و مسکن در صورتی که به موجب قوانین خاصی پرداخت این تسهیلات یا اعطای امتیازات به برخی موارد موکول شود. شرایط و یا مشمول ممنوعیت بانک ها و موسسات اعتباری صرفاً طبق این قانون موظف به ارائه تسهیلات و امتیازات فوق می باشند.

ب- در صورتی که متقاضیان موضوع این قانون بدهی ثابت مالیاتی یا بدهی غیرجاری به بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی داشته باشند و یا چک برگشتی داشته باشند، بانک ها و مؤسسات اعتباری به درخواست متقاضی مکلف به ارائه تسهیلات می باشند. موضوع این قانون پس از تسویه حداقل پنجاه درصد (50%) نسبت به پرداخت دیون و تعهدات مذکور از محل این تسهیلات. دستورالعمل اجرایی این بند سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می شود.

ج- بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند پرداخت تسهیلات موضوع این قانون را نسبت به سایر تعهدات قانونی و در رابطه با درخواست وثیقه و ضمانت نامه با اولویت اعتبار حساب یارانه اشخاص حقیقی یا حقوقی ارجحیت دهند. سایر دارایی های مالی اشخاص حقیقی از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه فقط با یک سفته کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید