تصویب بسته تشویقی شهرداری یزد برای حمایت از خانواده و جوانان جمعیت


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909006

جت الاسلام حیدری رئیس شورای شهر یزد از تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از قانون خانواده و جوانان در شورای شهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدناصر حیدری در گفتگو با یزدرسا با اشاره به تصویب بسته تشویقی شهرداری برای حمایت از قانون خانواده و جوانان جمعیت در شورای اسلامی شهر یزد، گفت: این بسته شامل تخفیف در هزینه های ساخت و ساز و زوج های جوان یا زوج هایی که فرزند دارند

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: زوج های جوانی که ازدواج آنها در سال های 1401 و 1402 به ثبت رسیده و یا فرزندان آنها در آن سال ها متولد شده و یا به دنیا می آیند و همچنین افرادی که دارای 3 فرزند حداقل یکی از آنها هستند. کسانی که زیر 20 سال برای 400 متر هستند 50 درصد متراژ بناهای غیر مسکونی از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی افزود: افرادی که فرزند سوم آنها در سال 1401 یا 1402 به دنیا آمده یا می شود از 70 درصد و برای تولد فرزند چهارم به بالا از ابتدای سال 1401 برای 400 مترمربع ساختمان غیرمسکونی 100 درصد ساختمان های پرداخت از پرداخت عوارض معاف هستند.

حیدری با بیان اینکه امروزه جوانان به دلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تمایل کمتری به ازدواج و فرزندآوری نشان می دهند، خاطرنشان کرد: مشکل کاهش جمعیت در کشور یک معضل فرهنگی است و ناشی از تغییر نگرش به جامعه است. موضوع فرزندآوری و در این راستا باید به سیاست های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و قانون خانواده و جوانان توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: در این قانون مواردی مانند پویایی، جوانی جمعیت، افزایش زاد و ولد، رفع موانع ازدواج، تسهیل تشکیل خانواده و افزایش فرزندان ذکر شده است و همه دستگاه ها باید برای تحقق آن اقدام کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد موفقیت این طرح را مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه ها دانست و گفت: همه دستگاه ها باید با برنامه ریزی و حمایت از جامعه هدف در راستای تحقق سیاست های کلی این قانون گام بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید