انتظار 4 ماهه رانندگان تاکسی برای دریافت سوخت/ تهیه لاستیک و لوازم یدکی مهمترین دغدغه رانندگان است.


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887998

رانندگان تاکسی جنوب کرمان در این روزهای گرم تابستان مشکلاتی مانند نگرفتن پول سوخت پس از 4 ماه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گیروفت راه آرماند. کیفیت خدمات ارائه شده توسط رانندگان تاکسی جیرفت به مسافران مطلوب است.

این روزها مردم جیرفت با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز نسبت به ماه های گذشته در تاکسی سواری دقت بیشتری دارند.

کیفیت خدمات ارائه شده توسط سازمان تاکسیرانی جیرفت باعث رضایت مسافران از پیگیری و نظارت در محل شده است.

رانندگان تاکسی از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات با کیفیت و رفتار شایسته با مسافران دریغ نمی کنند.

تعرفه سازمان تاکسیرانی شهر جیرفت بر اساس قانون و بر اساس پروتکل های شورای شهر تدوین و در اختیار تاکسیرانی و توجه عموم و مسافران قرار می گیرد.

ارتقای سطح خدمات ناوگان تاکسیرانی جیرفت برای رفاه حال مردم بوده و مسافران از این رویه رضایت دارند.

نظارت و حضور در محل سازمان تاکسیرانی جیرفت در ایستگاه ها به صورت روزانه می باشد

نظارت و حضور در محل سازمان تاکسیرانی جیرفت در ایستگاه ها برای ارائه خدمات بهینه و روند کار تاکسی های سطح شهر به صورت روزانه و منظم انجام می شود.


ایرج نادری رئیس سازمان تاکسیرانی جیرفت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: افزایش نرخ کرایه بالاتر از نرخ مصوب طبق قانون است و مسافری که کرایه بیشتری پرداخت کرده است با شرکت تاکسیرانی جیرفت تماس گرفته و شکایت خود را به راننده تاکسی ارائه کند. پرونده ها را بررسی کنید و به یک فرد حق بدهید.


رئیس سازمان تاکسیرانی شهری جیرفت افزود: قیمت تاکسی ها بر اساس مصوبه شورای شهر جیرفت نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.


وی بیان کرد: از سال 1394 تا 1396 با تامین تجهیزات دولتی جایگزین تاکسی های فرسوده شد و تاکسی های جدید در اختیار رانندگان قرار گرفت و در حال حاضر خودروهای پژو و سمند از چرخه تولید خارج شده اند که تاکنون اتحادیه خودرو جایگزینی برای تاکسی رانندگان فرسوده اعلام نشده است.


نادری تصریح کرد: اکثر رانندگان تاکسی واکسن کرونا خود را دریافت کرده و کارت واکسن تهیه کرده اند و نبود کارت واکسن باعث عدم ارائه خدمات تاکسیرانی می شود.



پروتکل های بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا در تمامی تاکسی ها رعایت می شود

وی گفت: پروتکل های بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا در همه تاکسی ها رعایت شده است و کمترین موارد کرونا را در تاکسی ها داشته ایم.

رئیس سازمان تاکسیرانی جیرفت گفت: ایستگاه های تاکسیرانی در مکان هایی که امکان گسترش وجود دارد، مجهز به امکانات رفاهی از جمله سایه بان و کولر آبی برای رانندگان تاکسی هستند.


نادری تصریح کرد: برای تمامی تاکسیرانی ها جداکننده نصب شده و این امر نظم و انضباط تاکسی ها را در ایستگاه دو چندان کرده است.


وی افزود: به دلیل عرض کم برخی از خیابان ها امکان جابجایی ایستگاه ها وجود ندارد و باید وضعیت فعلی را حفظ کنیم.


رئیس سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت نیز گفت: در حال حاضر تنها مشکل رانندگان تاکسی مشکل بیمه و لوازم یدکی خودروها است که چندین سال است حل نشده است.



درآمد تاکسی ها جوابگوی هزینه ها نیست

وی گفت: درآمد یک تاکسی با هزینه های آن همخوانی ندارد و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا رانندگان تاکسی متضرر نشوند.


نادری بیان کرد: اگر راننده آژانس از مسافری بیش از کرایه مصوب دریافت کند، مسافر حق دارد طبق قانون موضوع را پیگیری کند تا حقی از افراد ضایع نشود و مردم برای اطلاع از هرگونه مشکل به رانندگان تاکسی مراجعه کنند.


رئیس سازمان تاکسیرانی جیرفت گفت: نرخ رانندگان آژانس از ساعت 23 تا 6 صبح 50 درصد افزایش می یابد.


وی بیان کرد: عموماً شکایات کمی از رانندگان تاکسی در تاکسی های جیرفت وجود دارد و این نکته بسیار خوبی برای این مجموعه پرتلاش است و بیشتر شکایات از آژانس ها و تاکسی های تلفنی است که با پیگیری به موقع رفع می شود.


نادری تصریح کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی در شهرستان جیرفت توسط تاکسی انجام می شود، خدمات رسانی به مردم به نحو احسن انجام می شود و در هیچ نقطه ای از شهر تاکسی وجود ندارد و زمان انتظار هر مسافر حداکثر 10 ساعت است. دقیقه خوب.



رانندگان تاکسی موظفند مدارک خود را همیشه همراه داشته باشند


رضا عبدالهی مدیر پیشکسوت ایستگاه تاکسی در شهرک جیرفت گفت: مردم و مسافران از خدمات ارائه شده توسط تاکسی ها رضایت کامل دارند.


مدیر مستقیم ایستگاه تاکسیرانی جیرفت افزود: در حال حاضر رانندگان تاکسی با یکسری مشکلات مواجه هستند که یکی از آنها عدم پرداخت 4 ماهه سوخت است.


وی بیان کرد: ساعتی 20 هزار تومان اعلام شده است اما با وجود مشکلاتی که تاکسی کاران با آن مواجه هستند این مبلغ ناچیز است و باید افزایش یابد.

مدیر ایستگاه تاکسیرانی شهرستان جیرفت گفت: دولت باید در قالب تعاونی تاکسیرانی تسهیلاتی مانند لوازم یدکی ارائه دهد تا رانندگان تاکسی در تامین قطعات یدکی خود با مشکل مواجه نشوند.


عبداللهی گفت: رانندگان تاکسی روزانه برای امرار معاش باید صبورانه منتظر مسافران در گرمای شهر جیرفت باشند تا در پایان ساعت کاری خود شرمنده خانواده خود نباشند.


وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود فروشگاه لوازم یدکی خودرو به طور ویژه برای تاکسی ها راه اندازی شود تا رانندگان بتوانند قطعات یدکی را با قیمت مناسب خریداری کنند.


مدیر ایستگاه تاکسیرانی شهرستان جیرفت گفت: رانندگان تاکسی نیاز فوری به حمایت بیشتر مسئولان دارند تا با اطمینان خاطر در موضوع حمل و نقل درون شهری کار کنند.

وی بیان کرد: مدتی است که پول سوخت رانندگان تاکسی پرداخت نشده است، بنابراین مسئولان باید نسبت به پیگیری این موضوع و اقدام لازم اقدام کنند.


عبداللهی در ادامه افزود: مردم جامعه از کرایه تاکسی ها راضی هستند و با خوش اخلاقی و ادب کرایه آن ها را پرداخت می کنند.



کارکنان تعاونی تاکسیرانی باید فعال شوند

مدیر مستقیم ایستگاه تاکسیرانی جیرفت گفت: مشکلی که در حال حاضر رانندگان تاکسی با آن مواجه هستند مشکل جابه جایی مسافر توسط رانندگان آژانس و سواران شخصی است که در جاده و ایستگاه تاکسی مسافربری می کنند.


وی بیان کرد: هر 3 کیلومتر یک کورس در نظر گرفته می شود و باید طبق قانون و نرخنامه در خصوص کرایه تاکسی از مسافران اخذ شود.


عبداللهی تصریح کرد: رانندگان تاکسی موظفند مدارک کامل خود را همیشه همراه داشته باشند.


مدیر ایستگاه تاکسیرانی شهر جیرفت گفت: پیشنهاد می شود مسئولان شرکت تعاونی تاکسیرانی را فعال کنند تا برای رفاه حال شهروندان خدمات بیشتری به رانندگان تاکسی ارائه شود.


وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی با توجه به مشکلات مالی که گاها برایشان پیش می آید باید طرح حمایت مالی راه اندازی شود تا در صورت نیاز به رانندگان نیازمند کمک مالی شود.




این راننده تاکسی گفت: انتظار می رود دولت تدابیری را برای تامین لاستیک برای رانندگان تاکسی در نظر بگیرد تا رانندگان تاکسی بتوانند مسافران بیشتری را به راحتی جابه جا کنند.


وی گفت: کرایه تاکسی ها برای رانندگان تاکسی چندان مقرون به صرفه نیست بنابراین نیاز است در این زمینه نیز اقدام شود.


این راننده تاکسی گفت: خواسته اصلی رانندگان تاکسی بحث سوخت CNG برای رانندگان تاکسی است که برای تردد در شهر به صرفه تر است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید