تولیدکنندگان قطعات یدکی موظف شدند برای 53 قطعه یدکی کد رهگیری وارد کنند


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839169

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طبق مصوبه وزارت صمت، تمامی کارخانجات قطعات یدکی موظفند برای هر کالا 53 قطعه یدکی، شماره شناسایی و کد رهگیری را از کل سامانه معاملات دریافت کرده و در تاریخ ثبت نام کنند. کالا. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: با توجه به تاکید بر ارتقای کیفیت خودروها، وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ویژه مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه جلسات و هماهنگی های متعددی در این منطقه انجام شده است، خاطرنشان کرد: استان های زنجان، خراسان رضوی، مرکزی و تهران به عنوان پیشرو در این حوزه وارد شده اند و 53 قطعه لوازم یدکی خودرو در این پروژه وجود دارد.

فغفوری افزود: تمامی کارخانجات قطعات یدکی موظفند برای تولید 53 قلم کالای ذکر شده، شناسه و کد رهگیری کل سامانه معاملاتی هر کالا را دریافت و در محصول ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هر نوع لوازم یدکی که به تازگی در بازار خریداری شود و فاقد کد شناسایی و رهگیری باشد، تقلبی یا قاچاق محسوب می شود و به شدت با آن برخورد می شود.

وی گفت: با توجه به تاکید و تعهد وزارت صنعت، معدن و تجارت، کلیه قطعات یدکی سازندگان قوی از جمله گروه ایران خودرو و سایپا و سایر گروه های قوی و سازندگان و دستیاران باتری موظف به ارائه شناسه و کد رهگیری از تجارت جامع دریافت کنید و در محصول خود درج کنید.

فغفوری با اشاره به نحوه استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو خاطرنشان کرد: خریداران لوازم یدکی می توانند با شماره گیری کد #7777*4* و وارد کردن شماره شناسه کالا و کد رهگیری اصالت قطعات را بررسی کرده و با خیال راحت اقدام به خرید کنند.

وی با بیان اینکه با تمامی گاراژها مکاتبه کرده است، افزود: اگر گاراژ از قطعاتی استفاده کند که شناسه و کد رهگیری نداشته باشد و خودرو با مشکل مواجه شود، حتی اگر ثابت شود که مشکل خودرو ناشی از آن قطعه نیست. همچنان ج در صورت شکایت صاحب خودرو بخشی از خسارت به عهده مکانیک و مکانیک خواهد بود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به فروشندگان قطعات یدکی نیز گفته شده است که فقط می توانند قطعاتی را با کد شناسایی و رهگیری برای قطعات بسته بندی خریداری کنند.

وی در خصوص روغن موتور خودرو نیز با بیان اینکه کمبودی نداریم، گفت: روغن موتور مشمول یارانه نمی شود و باید به همان قیمتی که روی آن درج شده فروخته شود.

فغفوری گفت: روغن موتور به اندازه کافی در بازار وجود دارد و هیچ مدرکی دال بر کمبود روغن موتور وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید