جای خالی دلالان جولان در بازار لوازم یدکی پر نشده است!

ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783765

بازار لوازم یدکی به خصوص در سال گذشته نابسامان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، افزایش قیمت ارز، تورم، تاج و… از جمله مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر بسیاری از صنایع شده است. یکی از بازارهایی که به شدت تحت تاثیر این عوامل قرار دارد، بازار قطعات خودرو است.

بازار قطعات خودرو به خصوص پارسال به هم ریخته بود چینی های بی کیفیت هم در این بازار فراوان شده اند.

فعالان لوازم یدکی خودرو شاهرود معتقدند; عدم کنترل زنجیره تامین تولید و همچنین گرانی ارز، وضعیت این بازار را بحرانی کرده و در این شرایط مردم باید تاوان این جهش قیمت ها را بپردازند.

قیمت لوازم یدکی انواع خودرو در بازار این روزها شتاب بیشتری گرفته است و طبق مشاهدات میدانی و بر اساس اظهارات دست اندرکاران این صنف است.

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

فضای آزاد سازمان های نظارتی در بازار قطعات یدکی

محمودی یکی از فروشندگان لوازم یدکی در گفت و گو با خبرنگار لوازم یدکی مرآت با اشاره به اینکه تمامی کالاهای ایرانی و خارجی مشمول افزایش قیمت شده اند، آن را عاملی برای فروش بسیار کم این روزها عنوان کرد.

این فروشنده ادامه داد: از 3 ماه گذشته هر ده روز یک بار برخی کالاها گران شده و از سوی دیگر قدرت خرید مردم رو به کاهش است.

محمودی ادامه داد: روزی 4 تا 5 میلیون تن می فروختم اما امروز تا ساعت 13 که با شما صحبت می کنم فقط 200 هزار تن تجهیزات فروخته ام و آخر ماه هزینه آب برق، گاز، اینترنت، فروشگاه ها و دارایی ها باید سرمایه پرداخت شود.

محمود خلاء بازرسی ها و جریمه ها در بازار را دلیل این گرانی های بی دلیل می داند و می گوید: گاهی از اجناسی که روی میز و جلوی مشتری می گذاریم خجالت می کشیم اما کاری از دستمان بر نمی آید.

در این بازار شاهد رکود هستیم

عرب اسدی یکی از فروشندگان لوازم یدکی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه افزایش قیمت ها از 3 ماه گذشته آغاز شده است، گفت: این روزها بازار لوازم یدکی وضعیت خوبی ندارد و شاهد هستیم. رکود در این بازار.

وی افزود: پیش از این قیمت ها راکد بود و وضعیت بازار خوب بود اما اخیرا با افزایش قیمت ها به ویژه کالاهای ایرانی، هم مردم و هم فروشندگان دچار مشکل شده اند.

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

دلالان جولان در بازار لوازم یدکی

گلمی، فروشنده باسابقه قطعات نیز به مرآت گفت که از افزایش قیمت ها در ماه های اخیر ناراضی است.

وی دلیل این نوسانات را نبود نظارت لازم دلالان و دلالان پایتخت عنوان کرد و گفت: تهران زمانی تجهیزات می فروشد که می بیند تقاضا برای کالایی با وجود سرعت فعلی همچنان بالاست و نظارتی بر سلیقه آن نیست. دوباره قیمت

گلمی ادامه داد: پس از افزایش بی رویه قیمت ها، فروش ما بسیار کاهش یافته و از طرفی موظف به پرداخت به موقع عوارض و مالیات هستیم، خسته شده ایم اما نمی توانیم برویم.

عرضه در مقایسه با تقاضا زیاد است

فرومی که یک سال است وارد بازار لوازم یدکی شده است در گفتگو با مرآت از رشد بی سابقه قیمت ها در یک سال گذشته خبر داد و گفت: عرضه نسبت به تقاضا زیاد است، مردم الان خرید نمی کنند و امیدوار به بازگشت به قیمت هستند. اما پیش بینی ما این است که قیمت قطعات یدکی نسبت به قبل افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید