مهلت دریافت شناسه لوازم یدکی تا پایان سال تمدید شد


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916949

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

بیشه ای گفت: در ابتدا برای دریافت کد رهگیری و شناسه 55 قلم کالا پیش بینی شده بود که این طرح تا پایان سال جاری تمدید شده و فروشندگان باید این موضوع را در سامانه شرکت بازرگانی ثبت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی بیشای در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ; وی گفت: طرح ساماندهی قطعات یدکی بدون شناسه برای هدف گذاری این قطعات در حال اجراست تا مردم به راحتی کالاهای نامرغوب و قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: در ابتدا 55 قلم کالا برای دریافت کد رهگیری و شناسه برنامه ریزی شده بود که این طرح تا پایان سال جاری تمدید شده و فروشندگان باید این موضوع را در سامانه جامعه معاملات ثبت کنند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: تاکنون 70 تا 80 درصد کالاهای داخلی و 30 تا 40 درصد کالاهای خارجی کد شناسایی دریافت کرده اند.

بیشای گفت: به ارزهایی که اخیرا وارد بازار شده است کد شناسایی و کد رهگیری داده می شود، اما تعدادی از کالاهای خارجی هستند که تا به امروز مشخصات مشخصی نداشته اند و فروشنده و واردکننده آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: از فروشندگان خواستیم که برای کالاهای بدون شناسه وارد سامانه جامعه معاملات شوند و کد رهگیری خود را دریافت کنند تا برای دریافت کد رهگیری شناسایی شوند، اما این به معنای پذیرش کالای قاچاق و تقلبی نیست.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با اشاره به اینکه کالاهای خارجی که فاقد هرگونه مشخصات وارداتی باشند، قاچاق محسوب می شوند، گفت: به کالاهای تقلبی کد شناسایی رهگیری داده نشود، بنابراین با واردکنندگان آنها برخورد قانونی می کنیم. .

بیشای در پایان گفت: با اتحادیه های مربوطه رایزنی کردیم و مشخص شد کالاهایی که کد رهگیری خوداظهاری دریافت می کنند باید از نظر گارانتی و مشخصات غیر جعلی مورد تایید اتحادیه باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید