صدور شناسه کالا و کد رهگیری کلیه کالاها در زمینه لوازم خانگی


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840797

مدیرکل دفتر لوازم اداری و خانگی وزارت صمت:

مدیرکل دفتر خدمات لوازم اداری و خانگی وزارت صمت گفت: تمامی لوازم خانگی که شامل طرح مبارزه با قاچاق کالا هستند، شناسه کالا و کد رهگیری دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن شکراللهی در گفت و گوی تلفنی با ویژه برنامه گفت و گوهای شبکه خبری 21 سیما با بیان اینکه تاکنون حدود 40 هزار شناسه کالا برای لوازم خانگی صادر شده است، افزود: از سال 99 در مجموع 22 میلیون ردیابی لوازم خانگی انجام شده است. کدهایی تولید شده است «و کالاهایی که به صورت رسمی وارد کشور می شوند، ثبت می شوند و حتی کالاهای بسته بندی شده باید شناسه کالا و کد رهگیری را از کل سامانه معاملات دریافت کنند.

شکراللهی افزود: تمامی کالاهایی که کد رهگیری دارند باید دارای گارانتی نیز باشند یعنی. کاربر می تواند از کد مشخص شده در کل سیستم معاملاتی (# 7777 * 4 *) یا نرم افزاری که در کل سیستم معاملاتی وجود دارد در برنامه هایی مانند شناسایی متعلق یا تقلبی بودن کالا استفاده کند.

وی با بیان اینکه در ابتدا تولیدکنندگان داخلی کالا ملزم به ثبت کد رهگیری هستند، گفت: قانون جدید که اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق است، فرصت مناسبی را به ما می دهد تا کسانی را که به کالاهای قاچاق سرویس می دهند جرم انگاری کنیم. نه مثل قبل که کالای قاچاق بدون جرم انگاری به عنوان کالای تقلبی در شبکه رسمی کشور فعالیت کند.

مدیرکل دفتر لوازم اداری و خانگی وزارت صمت افزود: آنچه مشخص است تکلیف وزارت صمت برای کمک به تفکیک کالاهای اصل از کالاهای قاچاق و تقلبی است.

شکراللهی گفت: زیرساخت های قانونی و فنی آماده راه اندازی طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در کشور است اما بدون ورود جدی نهادهای نظارتی و انسجام لازم، اجرای دقیق این طرح محقق نمی شود. “

مدیرکل دفتر لوازم اداری و خانگی وزارت صمت افزود: زیرساخت های قانونی همان اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق انسان است. زیرساخت فنی آن نیز سیستم احراز هویتی است که ما در اختیار مردم قرار می دهیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید