رصد 36 گروه کالایی در سامانه کل معاملات / صدور 604 هزار شناسه کالا


ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812001

رئیس سرویس نگهداری و خدمات مهندسی وزارت صمت با اشاره به اینکه 36 گروه کالای مختلف در سامانه شناسایی مجتمع تجاری مشاهده می شود، از صدور نزدیک به 604 هزار شناسه کالا تاکنون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید محلایی، رئیس سازمان نگهداری و تعمیرات در تشریح شناسایی کالاها گفت: شناسه کالا تسبیحی است که تمامی اجزای زنجیره تامین را به هم متصل می کند. سامانه شناسایی کالا زیرساخت مهمی است که چند سالی است در وزارت صمت راه اندازی شده است.» و به تدریج دستگاه های مختلفی به این سامانه متصل می شوند.

وی افزود: شناسه کالا در واقع مجموعه ای از اطلاعات و داده های مربوط به کالا از جمله طبقه بندی کالا، مشخصات فنی، اطلاعات سازنده، کشور سازنده و … است.

تاکنون نزدیک به 604 هزار شناسه کالا صادر شده است

رئیس سازمان نگهداری و تعمیرات وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون 603 هزار و 565 سند هویتی صادر شده است، گفت: 519 هزار و 533 مورد مربوط به کالاهای وارداتی و 84 هزار و 122 مورد دیگر مربوط به کالاهای تولید داخل است.

محلایی افزود: 36 گروه کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی از طریق سامانه کلی تجارت کالا به طور منظم رصد می شوند.

وی با اشاره به نظارت بر برخی گروه های کالایی در زنجیره با استفاده از شناسه کالا، گفت: از ابتدای سال تا 24 بهمن ماه، بیش از 2 هزار تولیدکننده، 30 هزار عمده فروش و 400 هزار خرده فروش در حوزه خرده فروشی مربوط به 36 گروه کالایی صنعتی بوده اند. شیرخشک، فولاد خام، پروفیل فولادی، سیمان، پودر لباسشویی، انواع لاستیک و مواد غذایی اساسی مانند برنج، روغن نباتی، شکر و غیره. اسناد تجاری خود را به سیستم کلی معاملات معرفی کرده اند.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید