صنعت لوازم خانگی ایران رقیب سرسخت آلمانی ها لوازم خانگی ایرانی باکیفیت با برند سامسونگ می فروشند!

زمان: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783143

شیرزاد گفت: قطعات تولید داخل ایران در زمینه لوازم خانگی با بهترین محصولات دنیا از جمله برندهای مطرح آلمانی رقابت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد شیرزاده در گفت و گو با اروم نیوز با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی ایران در عرصه جهانی حرفی برای گفتن دارد، گفت: متاسفانه عدم ورود کارشناسان به صنعت لوازم خانگی دلیلی بر نادیده گرفتن تولیدکنندگان این حوزه در ایران است. “بودن.

وی بزرگترین مشکل صنعت لوازم خانگی در کشور را موضوع معرفی و صادرات آن عنوان کرد و گفت: اینکه تولیدکنندگان باکیفیت ترین لوازم خانگی با کمترین قیمت تولید، اما بازاری برای عرضه آن ندارند. بلای اقتصادی

شیرزاده با تاکید بر اینکه شرکت دوران صنعت ارومیه نگاه حرفه ای به تجارت دارد، گفت: خوشحالیم که اعلام کنیم بیش از 50 درصد بازار کشور را برای تامین برخی از قطعات لوازم خانگی در اختیار داریم.

وی در خصوص صادرات محصولات ساخت ایران به روسیه، ازبکستان و ترکیه گفت: برخی از قطعات صادراتی این کشورها به نام شرکت های خارجی در کشور مقصد ثبت و به اروپا صادر می شود.

شیرزاده با بیان اینکه لوازم خانگی ایرانی گاهی با نام برندهای خارجی به فروش می رسد، گفت: حتی در برخی مناطق مرزی مانند بانه، لوازم خانگی باکیفیت ایرانی با برندهای برندهای معروفی مانند سامسونگ عرضه می شود. ایران یکی از مراکز جهانی تولید اجاق گاز است و به زودی در زمینه تولید تلویزیون حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مدیران بازرگانی شرکت دوران صنعت ارومیه در تلاش هستند تا صادرات لوازم خانگی ایرانی را به کشورهای عربی آغاز کنند.

مدیر بازرگانی شرکت لوازم خانگی با اشاره به مشکلاتی که تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی بر آنها تحمیل کرده است، گفت: برخی شرکت های خارجی از ترس تحریم های اقتصادی حتی با کشور ایران وارد مذاکره نمی شوند. در این راستا شرکت هایی را در کشورهای خارجی ثبت کرده ایم که نقش مهمی در دور زدن تحریم ها دارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی، معتقد است که واردات لوازم خانگی خارجی به کشور باعث رونق صنعت داخلی و ایجاد بازار رقابتی می شود که در نهایت منجر به سود مصرف کنندگان می شود.

شیرزاده با بیان اینکه تجارت شرکت دوران صنعت ترک ارومیه مبتنی بر انرژی است، ادامه داد: متأسفانه عمده صادرات از کشور به ویژه آذربایجان غربی خام فروشی یا محصولات کشاورزی است که منجر به از بین رفتن منابع آبی شده است. در این راستا شرکت دوران صنعت ارومیه تجارت خود را بر مبنای ارزش افزوده و انرژی قرار داده است.

وی همچنین از عدم حمایت مسئولان گلایه کرد و افزود: به عنوان مثال سلیقه اداره استاندارد باعث رکود تولید در بسیاری از صنایع استراتژیک و حساس شده است. علاوه بر این، اداره انبارهای عمومی در گمرک بازرگان به جای حمایت از بازرگانان، آنقدر سختگیرانه عمل می کند که تجار با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

مدیر بازرگانی با بیان اینکه گسترش روابط خارجی در دولت سیزدهم به نفع تولیدکنندگان خواهد بود، افزود: متأسفانه کاهش روابط خارجی در دوره های گذشته باعث شده است که بتوانیم از تجار خارجی برای حضور در نمایشگاه های داخلی دعوت کنیم.

وی ادامه داد: تحریم ها علیه صنعت کشتیرانی ایران هزینه حمل و نقل قطعات برای صادرات و واردات را بیش از دو برابر کرده است.

شیرزاده ابراز امیدواری کرد که دولت جدید با شرایط جذاب نقدینگی و کاهش پروسه صدور مجوزهای بلندمدت منجر به گشایش اقتصادی در بحث تجاری شود.

وی با انتقاد از اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی ارومیه یک نماد است و نه حمایتی از صادرات دارد نه واردات.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه، مواد اولیه داخلی با کمبود عرضه و گرانی، نقدینگی و کمبود تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولید و صادرات و واردات و طولانی شدن پروسه صدور مجوز از سوی دولت از جمله این موانع است. “

شیرزاده گفت: تاکنون از هیچ بانکی تسهیلات بانکی دریافت نکرده ایم و با سرمایه خود شرکت را راه اندازی کرده ایم.

این فعال اقتصادی گفت: حوزه اصلی فعالیت این شرکت تامین قطعات خطوط تولید لوازم خانگی در کشور است. در سال های اخیر علاوه بر تامین بخش مهمی از بازار داخلی، صادرات لوازم خانگی را نیز آغاز کرده ایم. در کشورهایی مانند ازبکستان، روسیه و ترکیه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید