افزایش قیمت 5 برند لوازم خانگی; چرا با متخلفان برخورد نمی شود؟

افزایش قیمت 5 برند لوازم خانگی;  چرا با متخلفان برخورد نمی شود؟

بررسی بازار لوازم خانگی نشان می دهد اکثر شرکت ها از جمله پاکشوما، امرسان، آبسال، هیمالیا و دیپوینت به صورت غیرقانونی 10 تا 20 درصد افزایش قیمت داشته اند اما خبری از برخورد با متخلفان نیست.

ماجرای افزایش قیمت لوازم خانگی از ماه های پایانی سال گذشته وارد فاز جدیدی شده و در حالی که تولیدکنندگان به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند، سازمان حمایت از ممنوعیت افزایش قیمت و حتی برخورد با متخلفان خبر داده است.

اما متاسفانه در این مدت هیچ برخوردی با متخلفان در زمینه افزایش قیمت محصولات صورت نگرفت، اما در سال جدید روند افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی آغاز شد و تعدادی از واحدها بر افزایش قیمت محصولات خود اصرار داشتند. محصولات با کاهش عرضه و حتی توقف فروش.

روند افزایش قیمت لوازم خانگی از 16 اسفند سال گذشته رو به افزایش است و تولیدکنندگان با سوء استفاده از بازار شب عید، قیمت محصولات خود را از 40 به 80 درصد افزایش دادند، اما به نظر می رسد این افزایش قیمت قانع کننده نبوده است. آنها و تا اردیبهشت امسال بازار با لیست قیمت انواع لوازم خانگی تغییر کرده است. بررسی بازار نشان می دهد که اکثر شرکت ها از جمله پاکشوما، امرسان، آبسال، هیمالیا و دیپوینت 10 تا 20 درصد افزایش قیمت داشته اند و خبری از برخورد با متخلفان نیست.

البته تعدادی از تولیدکنندگان تنها با تغییر نام مدل محصول و عرضه آن به بازار با نام محصول جدید، قیمت ها را افزایش داده اند، علاوه بر این، برخی از آنها با نصب یک دستگاه کوچک، محصول را با ویژگی های جدید معرفی می کنند. بخشی از 50 تا 100 هزار تومان با تبلیغات اغواکننده در نهایت محصول را با افزایش قیمت به فروش می‌رسانند.

بررسی سازمان حمایت از دلایل افزایش چند برابری قیمت لوازم خانگی نشان می دهد که هیچ مجوزی برای افزایش قیمت محصولات صادر نشده و هرگونه افزایش قیمت این محصولات غیرقانونی است.

حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت اعمال غیرقانونی افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان، سازمان حمایت و مراجع ذیربط باید با آن برخورد کنند که البته سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه چند شرکت لوازم خانگی خبر دادند. سال گذشته اما این موارد هنوز به پایان نرسیده و عاملی می شود که سازنده نگران برخورد با تخلفات خود و اقدام خودسرانه در تغییرات قیمت نباشد.

در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود به سر می برد و اگر خریداران قصد تغییر محصول یا خرید کالای جدید را داشتند در اسفند ماه این کار را انجام دادند و امروز خبری از مشتری در بازار نیست، در این شرایط به نظر می رسد تولیدکنندگان باید بازار را تحریک کنند. ارائه مشوق ها. آنها باید به جای تشدید رکود در بازار با افزایش مجدد قیمت، محصولات خود را بفروشند.

البته وزارت ایمنی باید به این نکته هم توجه کند که چرخ تولید به مواد اولیه با قیمت مناسب و ارز قابل قبول نیاز دارد که اگر این الزامات به خط تولید نرسد قطعا تولید آسیب می بیند اما مشکلات تولید نباید به کاربر و سازنده سرایت کند. بدون توجه به مشتریان در مورد تغییرات قیمت کار می کند، مشکلات تولید باید توسط وزارت حریم خصوصی حل شود و کاربر نباید برای این مشکل هزینه کند.

دیدگاهتان را بنویسید