سخنگوی وزارت صمت: قیمت لوازم خانگی از اول تیرماه افزایش می یابد + جزئیات افزایش قیمت ها

سخنگوی وزارت صمت: قیمت لوازم خانگی از اول تیرماه افزایش می یابد + جزئیات افزایش قیمت ها

روز جدید سخنگوی وزارت صمت از صدور مجوز افزایش قیمت تلویزیون، یخچال، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و اعلام کرد: قیمت های جدید از اول تیرماه اجرایی می شود.

امید کلیباف گفت: در حوزه لوازم خانگی 15 درصد افزایش قیمت برای تلویزیون و 10 درصد برای یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی مصوب شده است.

چند روز پیش دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان دفاع خبر داد و گفت که افزایش قیمتی در بازار وجود ندارد و تولیدکنندگان از افزایش قیمت استقبال نمی کنند، اما آنها باید بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

قالیباف درباره افزایش قیمت شوینده ها گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هشتم خردادماه مجاز است قیمت شوینده ها از قیمت مصوب سال 1400 به 25 درصد افزایش یابد.

البته به گفته وی کالاهایی که در سطح عرضه هستند باید با قیمت از پیش تعیین شده عرضه شوند.

موضوع افزایش قیمت مواد شوینده از ابتدای اردیبهشت ماه مطرح شد و در ابتدا با مخالفت وزارت صمت مواجه شد. حتی در مقطعی جزوه ای با عنوان «صورتجلسه انجمن صنفی لباسشویی، بهداشتی و آرایشی بهداشتی ایران» در شبکه های اجتماعی برای افزایش 50 تا 80 درصدی قیمت انواع شوینده ها منتشر شد، اما در نهایت تنظیم بازار از افزایش قیمت خبر داد. قیمت 25 درصد

دیدگاهتان را بنویسید