وزیر صمت واردات لوازم خانگی را آزاد اعلام کرد

وزیر صامت گفت: محدودیت واردات معمولا برای ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می شود اما در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری موج


عباس علی آبادی در حاشیه دومین نمایشگاه اوراسیا: تولید به خبرنگاران گفت لوازم خانگی ایران یکی از پتانسیل های خوب کشور است و فرصت های خوبی در این زمینه دارد.

وی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه انجام می شود، عموماً وقتی نابرابری از نظر کیفیت، کمیت و تنوع برطرف شد، دلیلی برای محدودیت واردات وجود ندارد.

وزیر صمت وی افزود: محدودیت های واردات معمولا برای ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می شود، اما به نظر من در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: البته این موضوع مستلزم زمینه است و باید به سمت ایجاد بازار و ایجاد بازارهای کاملا رقابتی برویم چرا که نیازی به اعمال محدودیت فیزیکی برای بازار کاملا رقابتی نیست.

به گفته علی آبادی، ثبات بازار در این شرایط ادامه دارد و مردم باید کمی صبور باشند.

وزیر صامت در خصوص خبر خروج روسیه از کریدور شمال – جنوب گفت: من چنین خبری نشنیده ام.

وی با اشاره به علاقه ایران و روسیه به توسعه روابط دو کشور گفت: روابط دو کشور محدود به حوزه صنعتی و تجاری نیست، بلکه توسعه را باید در روابط بین مردم و ملت ها جستجو کرد. و روابط دو کشور باید به گونه ای تعمیق یابد که گردشگری و گردشگری قلمرو وی باشد.



آیا این خبر مفید بود؟