رعایت حقوق مصرف کننده، تضمین اطمینان کالای خانگی / تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت لوازم خانگی ساخت ایران


پول بده، ضمانت بخر!

علی حسنی یکی از کاربران لوازم خانگی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ما گفت: چند وقت پیش برای خرید تلویزیون به فروشگاه لوازم خانگی رفتم، فروشنده به ما توصیه کرد که برندهای خارجی بخریم اما به دلیل حمایت از تولید. ما در باطن اعتقاد داشتیم، یکی از برندهای بومی را انتخاب کردیم.

وی ادامه می دهد: قیمت تلویزیونی که می خواستیم بخریم حدود دو میلیون کمتر از تلویزیون خارجی اش بود. متاسفانه وقتی تلویزیون را خریدیم کمی دیرتر با سرویس تماس گرفتیم و آمدند تلویزیون را چک کنند. «گرفتند، در این مرحله 80 هزار تن گرفتند، دو هفته بعد تلویزیون را آوردند، چند روز بعد دوباره همان مشکل پیش آمد، دوباره تماس گرفتیم، آمدند تلویزیون را برای تعمیر و بررسی بردند.

حسنی گفت: چند روز بعد که تماس گرفتیم، گفتند این تلویزیون خراب است و قابل تعمیر نیست. گفتیم: «گارانتی چطور؟» گفتند شرکت دیگر این مدل تلویزیون را تولید نمی کند، قیمت چنین مدلی یک میلیون و 700 هزار تن بیشتر است، باید این مبلغ را پرداخت کردیم و تلویزیون جدید را گرفتیم. .

او می گوید: نکته عجیب این بود که به ما گفتند چون گارانتی تلویزیونی که عوض کردی رو به اتمام است، باید 300 هزار تن برای گارانتی تلویزیون نو بپردازی و گارانتی بخری!

aef1679f d693 4068 b756 b5e36ac4be99 خبر خاکستری


با روحیه خوب و بی دلیل محصول را عوض کردند!

یکی دیگر از خریداران محصولات داخلی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: موتور کولر ما خراب شد، یک موتور ایرانی با برند موتوژن تبریز خریدیم، این موتور یک هفته بعد از خرید سوخت که خوشبختانه به محض تماس با شرکتی. بدون درخواست و اخلاق خوب گفتند کالای سوخته را جایگزین می کنند و ما فقط هزینه ارسال کالا را دریافت کردیم.

وی ادامه می دهد: به نظر من اگر تولیدکنندگان داخلی کیفیت اجناس و محصولات خود را ارتقا دهند، مردم رغبت بیشتری به استفاده از کالاهای تولید داخل خواهند داشت.


داشتن ضمانت به معنای حمایت از حقوق مصرف کنندگان است

امیرعلی عسگری یکی از فروشندگان لوازم برقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ; وی گفت: اکثر شرکت هایی که ما با آنها کار می کنیم کالای استاندارد دارند و به تعهدات و ضمانت های خود عمل می کنند، به عنوان مثال پارس، خیام، تیراژه، پارس الکتریک و شرکت هایی مانند آنها طبق تعهدات خود به حقوق مصرف کنندگان احترام می گذارند، اما این طبیعی است. . که شرایط گارانتی نیز دارند، به عنوان مثال محصول مورد نظر نباید در اثر آب یا ضربه برخورد کند.

وی ادامه می دهد: شرکت ها می توانند مدعی حمایت از حقوق مصرف کنندگانی باشند که دارای گارانتی هستند، کالای استانداردی که دارای گارانتی است، یعنی حافظ حقوق مصرف کننده و احترام به مشتری است.


شرکت ها در پذیرش ضمانت ها سختگیر هستند

یکی از فروشندگان لوازم خانگی به خبرنگار ما گفت: اکثر لوازم خانگی مانند جاروبرقی، ماشین لباسشویی، تلویزیون و مواردی از این دست دارای گارانتی طولانی تر از مدت گارانتی هستند، مانند جاروبرقی با گارانتی کلی 18 ماهه. بیش از 18 ماه طول می کشد و کمتر از این مدت آسیب می بیند، اما متاسفانه مشکل اینجاست که خدمات شرکت ها معمولاً ناکافی است، مثلاً وقتی مشکلی بعد از چند ماه برای دستگاهی پیش می آید، بیش از حد سختگیرانه برای پذیرش گارانتی، که به معنای عدم رعایت حقوق مصرف کننده است.

یکی از کاربران ایرانی لوازم خانگی نیز موضوع دیگری را مطرح می کند و می گوید: برخی از شرکت ها به مشتری قول نصب رایگان می دهند، اما وقتی برای نصب کالا می روند از مشتری پول دریافت می کنند، این دور از هدف گیری مشتری است.

ccd23727 a1e4 49da 855e 1630a6ec869a خبر خاکستری


3 مولفه به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده

به سراغ مدیرعامل یکی از معروف ترین شرکت های تولید کننده کالای ایرانی رفتیم تا نظر او را در مورد حمایت از حقوق مصرف کننده توسط شرکت های داخلی جویا شویم.

ایرج محمدزاده، مدیرعامل شرکت تولیدی لوازم خانگی پارس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ وی می گوید: پارس در سال 54 تاسیس و در سال 59 به بهره برداری رسید و اکنون 600 نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند. امسال پس از 12 سال، شیفت دوم این شرکت آغاز شد و این امر به برکت دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

وی ادامه می دهد: در بحث حمایت از مصرف کننده، 3 جزء را در شرکت پارس بررسی کردیم. اولین مولفه خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور و ارتقای این خدمات است. ما در تمام شهرها نمایندگی خدمات پس از فروش داریم تا خدمات مناسبی ارائه کنیم.» و شایسته ارائه به مردم است.

این سازنده بیان می کند: دومین مولفه برای حفظ حقوق مصرف کننده کیفیت محصولات است، ما محصولات خود را 36 ماه ضمانت می کنیم، یعنی. 3 سال که نشان از کیفیت بالای محصولات دارد.

محمدزاده خاطرنشان می کند: مولفه سوم قیمت بسیار پایین اجناس ما است که به قدرت خرید مردم توجه می کنیم.

وی در پاسخ به هزینه های نصب که مشتریان از آن گلایه دارند، گفت: نصب کالاهای ما رایگان است، اما اگر شرکت برای نصب کالا هزینه می گیرد، احتمالاً هزینه ایاب و ذهاب افرادی است که برای نصب مراجعه می کنند.

محمدزاده ادامه می دهد: امسال با وجود 25 درصد افزایش قیمت مواد اولیه و حدود 30 درصد افزایش حقوق کارکنان، تنها 5.5 درصد افزایش قیمت داشته ایم. این در راستای فرمایش مقام معظم رهبری بود که سعی کردیم حاشیه سود خود را کاهش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی حمایت ایشان از لوازم خانگی باشیم و باعث خوشحالی مردم شویم.

bef237a3 28c7 45fe 8fa4 72640b79f8ef خبر خاکستری


تولیدکنندگان باید از افزایش قیمت ناعادلانه خودداری کنند

وی خاطرنشان کرد: برای ما سود تنها ملاک نیست، بلکه اولویت اول ما مردم و مسئولیت اجتماعی ماست، به ویژه اینکه مقام معظم رهبری امسال از لوازم خانگی حمایت کردند، ما در پارس هم مطمئن شدیم که قیمت ها افزایش پیدا نکند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان داخلی موظف به ارتقای کیفیت، نوآوری، توجه به شرکت های دانش بنیان، ارائه خدمات پس از فروش مناسب و عدم افزایش ناعادلانه قیمت ها هستند.

محمدزاده گفت: از سوی دیگر نمی‌توانیم به تولیدکنندگان بگوییم که هزینه‌ها را کاهش دهند زیرا قیمت مواد اولیه افزایش یافته است، اما با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌توان به دستورات مقام معظم رهبری برای حفظ حقوق بشر عمل کرد. .

وی خاطرنشان کرد: دولت باید به شرکت‌ها در قیمت‌گذاری مواد اولیه، افزایش نقدینگی شرکت‌ها، تامین فناوری و نوسازی خطوط تولید کمک کند و با پرداخت از صندوق توسعه ملی کمک کند تا صنعت لوازم خانگی در کشور جان بگیرد.

به گزارش صبح قزوین؛ با توجه به حمایت مقام معظم رهبری از تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال جاری و مسدود شدن واردات لوازم خانگی کره ای، شرکت های تولیدی باید گام های موثرتری برای حمایت از حقوق مصرف کننده بردارند تا بی اعتمادی عمومی نسبت به کالاهای تولید داخل برطرف شود. و مردم می توانند با اطمینان به کالاهای داخلی روی بیاورند، زیرا به نظر می رسد یکی از موانع اصلی مردم برای استفاده نکردن از کالاهای خانگی، بی اعتمادی است.

تولیدکنندگان می توانند با بهبود کیفیت محصول و خدمات پس از فروش، اعتماد جامعه را بازگردانند تا چرخ اقتصاد عاری از سستی و کسادی باشد و با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی، سریعتر بچرخد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید