کیفیت کارت بهتر از نرم کننده های خانگی است/ 80 درصد آب در نرم کننده های خانگی از دست می رود.


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885068

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه این دستگاه های آب شیرین کن خانگی با توجه به حجم زیاد زباله ها در واقع پرکننده فاضلاب هستند، گفت: کیفیت نقشه آب ارائه شده در شهر بهتر از دستگاه های آب شیرین کن است. از آب خانگی .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی نظرزاده در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آب دستگاه های کارتی شهر بهتر است یا آب نرم کننده های خانگی، گفت: آب دستگاه های کارتی شهر توسط ارگان های مختلف کنترل می شود.
وی ادامه داد: آزمایشگاه آبفا و مرکز بهداشت استان کنترل و نظارت بر کیفیت این آب را دارند، بنابراین طبیعی است که آب شیرینی که از طریق دستگاه های کارتی در سطح شهر تامین می شود کیفیت بهتر و قابل اطمینان تری داشته باشد.
معاون توسعه بهداشت و درمان استان قم با اشاره به آب شرب استان قم گفت: امسال به دلیل خشکسالی آب نسبت به سال گذشته شور است اما اگر بتوان طعم این آب را تحمل کرد استفاده از آب لوله کشی کاملا سالم است. .
وی تاکید کرد: توصیه می کنم مردم از آب تصفیه شده و شیرین شده از شبکه اصلی یا شبکه دوم استفاده کنند که آب مطلوب تری است، زیرا کنترل کیفیت آب دستگاه های آب شیرین کن خانگی امکان پذیر نیست.
مهندس نظرزاده در ادامه به یکی از ایرادات مهم دستگاه های آب شیرین کن خانگی اشاره کرد و گفت: دستگاه های آب شیرین کن خانگی دارای معایب بسیاری است که از معایب این دستگاه ها می باشد.
وی افزود: آب شیرین کن ها بر اساس فشار آب کار می کنند و هر چه فشار آب بیشتر باشد می توان آب شیرین بیشتری را از آب اصلی استخراج کرد و پساب را شورتر تحویل داد.

80 درصد آب در نرم کننده های خانگی هدر می رود
یک کارشناس ارشد مدیریت و برنامه ریزی آب گفت: در سایت های صنعتی مانند آب شیرین کن واقع در سایت آبفا حدود 20 تا 25 درصد آب از بین می رود و 75 درصد راندمان دارد، اما در آب شیرین کن های خانگی فشار آب وجود دارد. کم است، بنابراین حدود 80 درصد آب از بین می رود، پراکنده است و بازدهی حدود 20-25 درصد دارد.
وی افزود: بسیاری از شهروندان برای افزایش این راندمان و کنترل بیشتر بر این مشکل، آب شیرین را به جای تحت فشار قرار دادن به مخزن دیگری هدایت می کنند و تصور می کنند که این امر باعث کاهش مصرف برق نیز می شود. این باعث می شود و همچنین پاشش آب را کمی کاهش می دهد.
مهندس نظرزاده با اشاره به اینکه این دستگاه ها واقعا پرکننده فاضلاب هستند گفت: دستگاه های آب شیرین کن خانگی هم مصرف را افزایش می دهد و هم حجم فاضلاب را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این آب شیرین کن راه های زیادی وجود دارد. برخی خروجی این آب را به سرویس بهداشتی متصل می کنند، برخی دیگر از این آب برای فضای سبز، شستشو و … استفاده می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید