بازار لوازم خانگی قدرت افزایش قیمت را ندارد/ مردم همچنان مشتاق خرید کالای خارجی هستند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، شاید گرانی فقط یک کلمه به نظر برسد، اما در دل این کلمه دنیایی نهفته است که چیزهای زیادی را در بر می گیرد، از غذا تا پوشاک و حالا تا لوازم خانگی.

با اینکه تیرماه است و تابستان بسیار گرم است، اما بازار لوازم خانگی در شهر سنندج بر خلاف شهر بانه بسیار سرد است و می توان گفت در کما مطلق به سر می برد. قیمت ها به شدت افزایش یافته و قدرت خرید به شدت کاهش یافته است.

30 خردادماه خبر افزایش رسمی 10 تا 15 درصدی لوازم خانگی در وزارت صمت تایید شد و این خبر اعلام شد؛
وزارت صنعت با افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت لوازم خانگی بزرگ موافقت کرده است تا افزایش قیمتی که مصرف کنندگان ماه هاست شاهد آن بوده اند رسمی شود. به گفته سخنگوی وزارت صمت، افزایش 15 درصدی قیمت تلویزیون و افزایش 10 درصدی قیمت یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی صادر شده است و قیمت جدید این اقلام از ابتدای سال جاری اعمال می شود. جولای. 1


722b2d28 9456 48a9 9ace 289ad4c23036 خبر خاکستری


مردم همچنان مشتاق خرید کالاهای خارجی هستند

یکی از فروشندگان لوازم خانگی در بازار سنندج می گوید: هر روز به دلیل افزایش قیمت دلار درباره لوازم خانگی می نویسیم چرا که از یک سو قدرت خرید کاهش یافته و از سوی دیگر هزینه های زندگی کاهش یافته است. افزایش قیمت را بالا نمی برد.

وی بیان کرد: رغبت و عطش مردم همچنان برای خرید کالاهای خارجی زیاد است و عده ای همچنان شهر بانه را برای خرید انتخاب می کنند اما با نگاهی به سایت روی دیوار می بینیم که قیمت این لوازم خانگی دو برابر شده است. بالا. بالاتر از دو ماه پیش. «بنابراین ما باید کالاهای خود را بر این اساس افزایش دهیم.

وقتی به خانه رحمانی سنندج می رویم، مغازه ها پر از برندهای ایرانی است. حتی اگر خارجی باشند، در کانون توجه نیستند. پس از واردات کالاهای خارجی، تجار قدرت چانه زنی خود را با مشتریان از دست داده اند و بازار به کندی پیش می رود.


4fd900a3 6bee 4589 b368 f60be9344e67 خبر خاکستری


قاچاق بهشتی لوازم خانگی و خدمات پس از فروش جهنمی

یکی از فروشندگان سرای رحمانی که فروشگاهش مملو از اجناس ایرانی بود در گفت و گو با آفتاب دل گفت: علاقه مردم به برندهای ایرانی بیشتر شد و ما به طور کامل محصولات خود را به برندهای ایرانی از جمله ایکس ویژن، دونار، اسنوا، امرسون، پارس خزر، پاکشوما و…

وی افزود: به جرات می توان گفت که تلویزیون های TCL و X-Vision ایرانی از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با سامسونگ ندارند، اما از آنجایی که عده ای همچنان به کشوری مانند کره و برندی مانند سامسونگ علاقه دارند، باید بگویم که مردم مواظب خرید کالا هستند، «خارجی باشید چون قاچاق لوازم خانگی و جهنمی خدمات پس از فروش است.

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که هم فروشنده و هم تولیدکننده می دانند که بازار در حال نزول کامل است و بعد از چند ماه دوباره قیمت لوازم خانگی افزایش یافته است.


7b0d31cb 9940 484d 860e a9cacf119096 خبر خاکستری


برندهایی که حرفی برای گفتن دارند

قیمت ها و لوازمی که می بینیم و کیفیت کالایی که از فروشندگان می خواهیم واقعا برندهای خیلی خوبی از نظر لوازم بزرگ داریم مخصوصا یخچال و ماشین لباسشویی و ظرفشویی که حرفی برای گفتن دارند اما به دلیل اقتصاد نامطلوب وضعیت و مشکلات مربوط به گرانی دلار و … متاسفانه قدرت خرید مصرف کنندگان کاهش یافته و این مشکل باعث شده تا با رکود قابل توجهی در بازار لوازم خانگی مواجه شویم و اگر شرایط به همین منوال باشد دولت از کارخانه ها و تولیدکنندگان حمایت نمی کند. بسیاری از آنها ممکن است از کار بیفتند و دیگر نتوانند تولید کنند.

مسائل و مشکلات متقابل از جمله تحریم های سرکوبگرانه در کنار اشتباهات سیاسی و اجرایی، مشکلات اقتصادی و تورم را در کشور ما به دنبال داشته است و در شرایطی که تورم توده ها را در هم می کوبد، سیاستمداران دستور به مهار تورم داده اند، اما متاسفانه ابزار مناسبی را انتخاب نکرده اند. که برخی افراد نیز دوست دارند کالاهای خود را ذخیره کنند زیرا معتقدند همه این موجودی ها و قیمت هایی که هر روز افزایش می یابد مانند بادکنک های خالی هستند که برای جلوگیری از ترکیدن نیاز به نظارت و حمایت بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید