اولویت های وزارت صمت در حمایت از وزارت صمت، مشوق های مالیاتی / تلاش برای کاهش مالیات، مشاغل کوچک


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844169

معاون هماهنگی و بازرگانی صمت در پاسخی اختصاصی به دانا;

معاون هماهنگی و بازرگانی وزیر صمت با اشاره به شعار سال گفت: محوری که امسال از سوی وزارت صمت دنبال می شود، اتحاد شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی است تا اتفاقات خوبی رخ دهد. در این زمینه با پشتیبانی ارائه شده.

سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و امور بازرگانی صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ اختصاصی به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص حمایت های مالیاتی وزارت صمت از بنگاه های کوچک و دانش بنیان گفت: اگرچه حمایت مستقیم از شرکت های دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد، اما در راستای شعار سال یکی از محورهای اصلی که در وزارت صمت دنبال خواهیم کرد این است: ادغام شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی و ادغام این شرکت ها در قالب زنجیره ای و کنسرسیومی تا اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

تشکیل کارگروه های ویژه بررسی و حمایت عملی مبتنی بر دانش

وی توضیح داد: پس از امسال، مقام برتر نام سال را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان انتخاب کرد. در اولین روزهای سال جلساتی با معاون وزیر علوم برگزار شد و رویکردهای حمایتی از این شرکت ها و سیاست ها و سیاست های این وزارتخانه در نظر گرفته شد.

وی گفت: نتیجه این بوده است که وزارت صمت در 20 حوزه برنامه ریزی کند و ملاحظات و سیاست هایی را در نظر بگیرد تا در عمل نتایج مطلوب را در رشد و بهره وری شرکت های دانش بنیان در صنعت نشان دهد. البته برخی اقدامات نیاز به تدوین قانون در این حوزه خاص بود که با ابلاغ قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، برخی از ابزارهای ما قانونی شد.

مصوبه هیئت دولت به ابزارهای وزارت صمت شکل قانونی داد

وی با اشاره به لزوم تصویب برخی ابزارها در هیئت دولت، گفت: درخواست های خود را در قالب پروژه هایی برای معاونت علمی و فناوری جمع آوری کرده ایم که در خردادماه به تصویب دولت می رسد که در برخی موارد مواردی که نیاز به توافق و تعامل دوجانبه با وزارت صمت دارد، «در حال مذاکره با معاونت علمی و فناوری یا وزارتخانه های دیگر مانند وزارت نیرو و آموزش و پرورش و وزارت علوم هستیم، اما توافق با وزارت علوم است. نهایی شده و هفته آینده به امضای دو وزیر خواهد رسید.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه ها گام های بسیار مهمی در حوزه تحقیقاتی و عملیاتی برداشته می شود. با استفاده از ظرفیت دو وزارتخانه در کنار سایر تعاملات و با افزایش ظرفیت آموزش فرهنگی در این حوزه در دهه آینده می توان اقدامات زیرساختی و راهبردی انجام داد.«بیایید با بیمه و تامین اجتماعی در راستای طراحی و اجرای مناسب گام برداریم. مشوق های خرید و تضمین خرید با تغییر استانداردهای معین و نظام رستاخیز به ویژه همراه با تجهیزات فناورانه خرید و تغییر تعرفه ها بر اساس اقتصاد دانش بنیان و بازنگری مجوزها به توسعه تولید در این حوزه کمک کرده ایم.

افزایش ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از دانش بنیان

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در زمینه تقویت این صندوق ها، تعاملاتی با تشکل ها و اتحادیه های صنفی برای تقویت این صندوق ها به صورت اجباری یا داوطلبانه ایجاد شده و ریسک زنجیره سازی و پوشش ریسک زنجیره سازی و توسعه زیرساخت ها و گسترش نواحی صنعتی «ما به این شرکت های دانش بنیان نگاه کردیم.

معاون وزیر صمت گفت: اولویت ما حمایت از حوزه فعالیت های پیشرانه مانند هوشمندی و فناوری، صنایع میکروالکترونیک و حمل و نقل و صنعت هوافضا مانند پهپاد و دسته ترانسفورماتورها و تجهیزات خواهد بود و تمرکز بر این حوزه ها موجب ارتقای دانش می شود. در مناطق دیگر.”

0fd72148 7bb6 4de8 863e caba43a42b6c خبر خاکستری

وزارت صمت به دنبال کاهش مالیات، کسب و کار کوچک است

در پاسخ به سوال خبرنگار دانا؛ وی با توجه به فشار برای افزایش مالیات بر نتایج سال 1378 بر اساس کارکرد حساب بازرگانی اتحادیه، پاسخ داد: تقسیم حساب های حقیقی و تجاری و محاسبه مالیات مشاغل کوچک بر اساس کارکرد این حساب ها مبنایی قرار گرفت. ارائه 1400. اجرای سال 99 نباید بر این اساس باشد که از طریق معاونت امور مالیاتی این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کنم.

وی ادامه داد: آخرین چالش ما برای سازمان امور مالیاتی حمایت از حد نصاب کسب و کارهای کوچک بدون بررسی مجدد پرونده و نحوه محاسبه سود در بنگاه های کوچک بود که نسبت محاسباتی 30 برابری داشت که به دنبال حمایت برای کاهش این مشاغل هستیم. این نسبت در محاسبه و افزایش حد نصاب کاهش پرداخت مالیات مشاغل کوچک بود و به دنبال آن خانم مرادی رئیس سازمان مربوطه به وزارت تعاون در این زمینه قول داد و با طرح این موضوع موافقت کرد. و به زودی نتایج این پیگیری را به اطلاع شما خواهیم رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید