اخذ مالیات از اقشار پردرآمد راهی برای کاهش شکاف طبقاتی / معضل فرار مالیاتی در مشاغل پردرآمد باید به فرصت تبدیل شود

ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781999

مجید فرامرزی گفت: یکی از اهداف مالیات توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه است اما اگر این اتفاق نیفتد شکاف طبقاتی در کشور افزایش می یابد و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بیشتر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: گزارش کسر بودجه در سال 1399 نشان می دهد که 65 درصد پزشکان در سلامت اقتصادی جامعه دخالتی ندارند.

مجید فرامرزی با بیان اینکه مالیات پزشکان آمریکایی سه برابر صادرات نفت ایران برآورد می شود، ادامه داد: عدم توجه به درآمدهای مالیاتی در مشاغل پردرآمد کشور را به درآمدهای نفتی وابسته کرده است.

وی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی کشور می تواند کاهش درآمدهای نفتی را جبران کند. این موضوع مهمی است که در جامعه به آن پرداخته نمی شود و نتیجه آن را در کاهش بودجه دستگاه ها و ادارات می بینیم.

فرامرزی گفت: در سال های اخیر مجلس تلاش کرده تا قوانین مالیاتی را تغییر دهد اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از شرکت های پردرآمد همچنان مالیات پرداخت نمی کنند.

وی گفت: یکی از اهداف مالیات توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه است اما اگر این اتفاق نیفتد شکاف طبقاتی در کشور افزایش می یابد و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر افزایش می یابد.

وی در خاتمه افزایش درآمدهای مالیاتی را در کاهش کسری بودجه موثر دانست و خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی کشور باید مشاغل پردرآمد را شناسایی و با ترفندهای تشویقی آنها را به پرداخت مالیات ترغیب کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید