کارت سوخت 250 تاکسی لغو شد/ حمل و نقل عمومی این روزها دغدغه شهروندان سراوانی است.


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877304

پس از تخلفات رانندگان تاکسی در جنوب شرق کشور؛

کمبود تاکسی و افزایش هزینه های حمل و نقل این روزها با توجه به شرایط اقتصادی سراوان به دغدغه ای برای شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، سراوان در شرقی ترین نقطه کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد تا جایی که ساکنان این منطقه از کشور هر از گاهی از مشکلی گلایه می کنند.

از آنجایی که در این شهرستان آثار تاریخی و گردشگری فراوانی وجود دارد و دهکده جهانی کلپورگان در 25 کیلومتری سراوان قرار دارد، ناوگان حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است.

نبود تاکسی تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری، تک خط نبودن و فعالیت تاکسی های شخصی باعث دوگانگی تعرفه مسافری در شهر شده و نگرانی هایی را نسبت به وضعیت فعلی اقتصادی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر فرسودگی خودروها علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای شهروندان، هزینه های هنگفت تعمیر را به دلیل آلودگی برخی معابر و چاله ها برای رانندگان تاکسی به دنبال دارد.

محمدامین سیدی شهردار سراوان در این خصوص گفت: بر اساس مصوبات، نرخ جدید تاکسی های مرکز شهر برای اطلاع تاکسی داران به سازمان حمل و نقل اعلام می شود.

وی افزود: طبق کمیسیونی که در شهرداری برگزار شد، تعرفه جابه جایی مسافر توسط تاکسیرانان برای هر مسیر متفاوت است.

شهردار سراوان ادامه داد: مجوز عوارض بی سیم سراوان به دلیل عدم سرویس دهی به شهروندان باطل شده و به نفع شهروندان زیر نظر شهرداری است.

سیدی خاطرنشان کرد: تعداد کل تاکسی های سراوان 280 دستگاه است اما در حال حاضر تنها 30 دستگاه تاکسی خدماتی تردد می کنند که مابقی به دلیل عدم سرویس دهی به شهروندان کارت سوخت آنها باطل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید