وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی سیستان/ 65 درصد تاکسی ها فرسوده هستند


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918407

محمدرضا میری گفت: حدود 65 درصد ناوگان تاکسیرانی شهر زابل فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا میری رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری زابل در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با تبریک بیست و ششمین روز حمل و نقل آذر به رانندگان گفت: در حال حاضر وضعیت فعالیت ناوگان حمل و نقل تاکسی 45 تا 55 درصد است. تعداد تاکسی های فعال 926 عدد است. بین 55 تا 65 درصد فرسوده هستند و با توجه به اینکه عمر مفید یک تاکسی ده سال است، متاسفانه عمر تاکسی های ما به 25 سال رسیده و با توجه به توقف طرح تعویض تاکسی از سال 1394. د) این ناوگان در شرایط خوبی است.

وی افزود: در حال حاضر چالش هایی در خصوص ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر زابل وجود دارد که از آن جمله می توان به 35 دستگاه اتوبوس و 12 دستگاه وانت اشاره کرد که به مشهد منتقل و تعمیر شده تا به حمل و نقل اضافه شود. چرخه .

میر ادامه داد: متاسفانه پذیرش ناوگان اتوبوسرانی توسط شهروندان سیستانی چندین بار از طریق رسانه های عمومی مانند صداوسیمای شهر اعلام شد اما این پذیرش را از سوی شهروندان دریافت نکردیم اما به دلیل فرسودگی دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌ها بهتر استفاده کنیم.» اگر بتوانیم ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تقویت کنیم، قطعاً شهروندان تمایل بیشتری به استفاده از آن‌ها خواهند داشت.

مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری زابل تصریح کرد: از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی برای سرویس دهی به مدارس و دانش آموزان دانشگاه زابل، کارکنان بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل، شهر جدید رامشار و بیمارستان شهر زهک برای ایاب و ذهاب استفاده می شود.

وی تاکید کرد: از شهروندان شهر زابل تقاضا داریم در صورت تخلف و نداشتن لیست قیمت و کد تاکسی موارد را به سازمان حمل و نقل شهرداری اطلاع دهند تا با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید