حمله به تاسیسات امدادی و درمانی منطقی ندارد/ از انهدام 6 آمبولانس و انهدام پایگاه اورژانس تا ضرب و شتم بیش از 12 پرسنل پزشکی


ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900985

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

فریبرز رشیدی با بیان اینکه حمله به مراکز امدادی و درمانی منطقی نبود، گفت: متاسفانه در حوادث اخیر زاهدان پنج دستگاه آمبولانس عملیاتی آسیب دیدند و یک آمبولانس و یک پایگاه اورژانس به طور کامل در آتش سوختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبرز رشیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: متاسفانه در جریان حوادث جمعه سیاه زاهدان بیش از 12 نفر از عوامل اورژانس که در حال مداوای مجروحان بودند مورد ضرب و شتم شورشیان قرار گرفتند. رهبران و حتی یکی از آنها به دلیل جراحت در بیمارستان بستری شد.

وی با ابراز تاسف از خسارت وارده به آمبولانس 115 گفت: متأسفانه این حوادث به 5 دستگاه آمبولانس عملیاتی خسارت وارد کرد و یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس به طور کامل در آتش سوختند.

این مسئول تصریح کرد: همکاران ما پس از درخواست کمک به مجروحان که معمولاً از سوی بستگان مصدوم و تلفنی صورت می گیرد در محل حاضر می شوند، اما در برخی از این موارد عوامل اغتشاشات از امدادگران و آمبولانس ها جلوگیری کرده اند. به آنها حمله می کند. مجروحان تحت مراقبت قرار گرفته اند.

به گفته وی؛ مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی استان و پرسنل بیمارستان در شرایط عادی و غیرمنتظره در کنار هموطنان و همشهریان خود هستند و به عنوان آخرین نمونه از این اتفاقات حضور موثر سامانه های امدادی در هنگام خروج از قطار زاهدان است. تهران اشاره کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه اورژانس و کارکنان بیمارستان خواهر و برادر این افراد هستند و بر اساس اخلاق پزشکی فارغ از مذهب، قومیت و ملیت به این افراد کمک می کنند. هر قربانی فردی است که به کمک نیاز دارد. و حداکثر خدمات ممکن را ارائه می کنند، گفت: تعهد و دلسوزی پرسنل اورژانس و بیمارستان به همراه تجربه قبلی در مدیریت بحران های تروریستی و غیر تروریستی کمترین خسارت را به مجروحان انتقال یافته به بیمارستان وارد کرده و خوشبختانه برخی از مجروحان شدید به رحمت خدا از مرگ نجات می یابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید