112 استان یزد صدای زنگ اورژانس حوادث نوروزی را بشنوید / پایگاه های امدادی مسافران هلال احمر تا دو سال دیگر


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816180

حرازی زاده گفت: در ایام نوروز نیز همانند سال های گذشته طرح نوروزی هلال احمر در 12 پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در تشریح برنامه های نوروزی 1401 به خبرنگار یزدرسا گفت: هلال احمر یک نهاد مردمی و غیردولتی بر اساس هفت اصل است که عمده فعالیت های آن داوطلبانه و داوطلبانه است. انسان دوستانه است بنابراین معتقدیم در صورت استقبال شهروندان می توانیم موفق شویم و این امر بدون همکاری رسانه ها به خوبی محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز همانند سال های گذشته طرح نوروزی هلال احمر در 12 پایگاه دائمی و پنج پایگاه موقت اجرا می شود، افزود: همچنین پنج پایگاه موقت برای مناطق مختلف استان مجوز دارند. منطقه کوهستانی نیز در شهر تفت مستقر است و مجوز فعال سازی تیم دیگری در شهر مهریز را دارد.

حرازی زاده با اشاره به فعالیت تیم واکنش سریع هلال احمر در استان گفت: همچنین سه اکیپ سحاب در استان داریم که در مواردی مانند اماکن تاریخی و مکان هایی که تردد در آنها امکان پذیر نیست، به ویژه در ایام امداد دوچرخه را انجام می دهند. نوروز. “

وی از اجرای طرح خدمات رسانی نوروزی هلال احمر از 25 اسفند لغایت 13 فروردین در استان یزد و همزمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: با نکات ایمنی آشنا هستند و آنها را راهنمایی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به موضوع ساخت خانه های هلال در کشور از مرداد 1399 گفت: 70 خانه برای استان یزد در نظر گرفته شده است اما اکنون شاهد کار 73 خانه هلال در نقاط مختلف هستیم. از حوادث ‌ علاوه بر کاهش فاصله زمانی بین خدمات اورژانس، از نظر فنی نیز مدیریت بهتری بر خدمات خواهند داشت.

حرازی زاده ابراز امیدواری کرد: این خانه ها که آموزش دهنده افراد برای کمک در زمان وقوع حادثه هستند، با کمک مسئولان استانی به زودی تجهیز شوند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر آموزش های هلال احمر به محلات رفت چرا که معتقدیم ایجاد حس نیاز در شهروندان به دوره های آموزشی بسیار مهم است و قطعا این امر بدون کمک رسانه ها محقق نخواهد شد. فرهنگ سازی در این زمینه.»

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و دوره های تخصصی در صورت نیاز گفت: البته آموزش هلال احمر را برای گروه های خاص مانند کارگران، سربازان و … نیز در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به نگهداری و جابجایی داروخانه هلال احمر در ایام نوروز اظهار امیدواری کرد: مرکز و درمانگاه توانبخشی هلال احمر بتواند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهد.

حرازی زاده سپس گزارش مفصلی از عملکرد حوزه های مختلف هلال احمر استان در سال جاری ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید