بهزیستی قزوین 4 میلیارد برای کودکان کار و بی سرپرست / 50 درصد کودکان کار استان بی هویت

کودکانی که با هزاران التماس و التماس سعی می کنند ریزه کاری های خود را در سر چهارراه ها و خیابان ها به عابران بفروشند و به این ترتیب روزشان را به شب بگذرانند.

کودکانی که به جای بازی و شوخی و فعالیت های کودکانه به فکر تامین معاش خانواده خود با التماس هستند و روزهای خوش کودکی خود را فدای زحمات و بیماری ها و هزار مشکل والدین می کنند و در میان رنج و غم بزرگترها بزرگ می شوند.


جذب 193 کودک در مراکز ساماندهی کودکان کار و بی سرپرست

هدی حقیقی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی در خصوص شناسایی و ساماندهی کودکان کار در استان اظهار کرد: شناسایی کودکان کار در سطح استان توسط تیم مددکاری اجتماعی اورژانس و مراکز غیردولتی حمایت از کودک و خانواده انجام می شود.


27e60ad5 ad9e 41cb aad3 2399538925cb خبر خاکستری

و افزود: سال گذشته 193 کودک به صورت شبانه روزی در مراکز نگهداری کودکان کار و بی سرپرست جذب و پذیرش شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر خدمات اجتماعی استان قزوین به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در یک مرکز دولتی شبانه روزی و یک مرکز غیردولتی روزانه به نام مرکز حمایت از کودک و خانواده از کودکان کار و بی سرپرست پذیرش می کند. پشتیبانی.

وی گفت: کودکان کار به روش های مختلف در مراکز تحت نظارت اجتماعی پذیرش می شوند، جدا از اینکه کودک می تواند با ارائه خود به کانون مراجعه کند، بخشی دیگر از کودکان نیز با شناسایی به کانون جذب می شوند.

50 درصد کودکان کار شهروندان بی هویت و غیرمجاز هستند

این مسئول با اشاره به فرآیند دریافت برای کودکان کار گفت: ابتدا مددکار اجتماعی یا روانشناس مرکز به محل حضور کودکان در نقاط پرتردد مراجعه کرده و ضمن برقراری ارتباط حرفه ای اولیه با کودکان خیابانی، اقدام به برقراری ارتباط می کند. ارزیابی سریع وضعیت عمومی کودک.

وی افزود: مددکار اجتماعی علاوه بر تشویق کودکان به بهره مندی از خدمات این مرکز، خدمات اولیه سرپایی را برای رفع نیازهای کودکان از جمله تغذیه، خدمات بهداشتی، ویزیت پزشک، آموزش بهداشت و پیشگیری ارائه می کند.

حقیگی تصریح کرد: در مرحله نهایی در شناسایی کودک و خانواده وی بستر لازم برای ارتباط بیشتر با خانواده و ارائه سایر خدمات و حمایت ها فراهم می شود.

وی تاکید کرد: کودکانی که توسط کارگر و روانشناس شناسایی می شوند با مراجعه به مرکز به همراه خانواده و انجام مصاحبه اولیه پذیرفته می شوند. همچنین ارجاع کودکان به مراکز از طریق سازمان های دولتی و غیردولتی امکان پذیر است.

51b6ea0f 65cc 40b0 bad4 c4d74170599d خبر خاکستری

70 درصد کودکان کار ایرانی نیستند

معاون اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: خدمات مختلفی از جمله مددکاری اجتماعی، روانشناسی، حقوقی، فرهنگی، پزشکی و روانپزشکی، آموزشی، ورزشی، کمک های مالی و سبد کالا در مراکز مرتبط با کودکان کار ارائه می شود. برای کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی آنها و خانواده هایشان نمایندگی می کنند.



وی گفت: در حال حاضر بهزیستی استان قزوین دارای مرکز شبانه روزی دولتی برای اسکان موقت کودکان کار و بی سرپرست و کودکان خیابانی سطح دو یعنی. اقامت کوتاه مدت و مراقبت موقت برای آنها حداکثر به مدت 20 روز ارائه می شود.

حقيقي افزود: اين مركز خدمات و حمايت‌هاي اجتماعي مختلفي را به كودك يا ​​نوجوان و خانواده‌اش ارائه مي‌كند تا زمينه‌هاي توانمندسازي هر چه سريع‌تر را در اختيار آنان قرار دهد و با ارائه تخصصي و تخصصي، روند توانمندسازي كودك خياباني و خانواده‌اش را دنبال مي‌كند. خدمات حمایتی انجام می دهد.

وی گفت: پس از گذشت 20 روز از اقامت کودک در مرکز، کودکان باید به مرکز اسکان میان مدت مراجعه کنند که شرایط برای اقامت کودک تا یک سال فراهم شده است.

بهزیستی استان قزوین برای کودکان کار و بی سرپرست 4 میلیارد است

معاون اجتماعی استانداری قزوین گفت: مرکز اقامتی میان مدت مرکز نگهداری و آموزش کودکانی است که با تعیین تیم تخصصی ستاد باید به مراکز شبانه روزی منتقل و پذیرش شوند.

وی گفت: در صورتی که کودک بدون سرپرست، بدسرپرست یا بدون سرپرست باشد، کودک برای اقامت طولانی مدت و سطح چهار به مرکز ارجاع داده می شود که امکان اقامت و زندگی تا پایان 18 سالگی را برای کودک فراهم می کند. .

حقیقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان قزوین مرکز اقامت میان مدت کودکان خیابانی ندارد.

وی گفت: در سال 1400 حدود 70 درصد کودکان کار شناسایی شده خارجی و 30 درصد ایرانی بودند. 50 درصد کودکان کار غیرایرانی بی هویت و غیر مجاز هستند.

120 کودک کار تحت حمایت اجتماعی استان قزوین هستند



معاون اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه تمامی اطفال شهروند افغانستان به رسمیت شناخته می شوند، می گوید. وی افزود: این اطلاعات بر اساس خود اظهاری فرزندان است و به نظر می رسد تعدادی از کودکان خارجی به دلیل ترس و همچنین به دلیل شباهت ظاهری به کودکان ایرانی تابعیت خود را به درستی اعلام نمی کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کودکان خاطرنشان کرد: در سال 1400 در استان قزوین بیش از چهار میلیارد ریال در حوزه کودکان کار و خیابان هزینه شده است.

f8abcd5f e30e 4d06 bee2 e37f7baf77b8 خبر خاکستری

حقيگي تصريح كرد: هزينه هاي هزينه شده در حوزه كودكان كار شامل توانمندسازي كودكان و خانواده هاي آنان از جمله تامين سرمايه اوليه براي اشتغال والدين، خريد تلفن همراه به منظور آموزش كودكان در فضاي مجازي و پيشگيري از فقدان آموزش کمک هزینه مسکن و نوسازی، تهیه کالاهای ضروری آموزش حرفه ای برای کودکان کار بالای 15 سال و تهیه سبد کالا و لباس.

وی گفت: در حال حاضر 120 کودک کار تحت حمایت اجتماعی استان قزوین هستند و از خدمات این اداره کل بهره مند هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شعار دوستدار کودک رویکردی است که بر اساس آن در تدوین سیاست ها، برنامه ها، افکار و اقدامات کودک در کانون توجه قرار گرفته و با شناخت صحیح نیازها و حقوق کودک، عدالت ایجاد می کند. بهبود شرایط زندگی و حقوق کودکان مانند سایر انسان های بالغ دیده می شود.

اجرای طرح اقدام و عمل برای حمایت اجتماعی از کودکان کار در قزوین


وی بیان کرد: در طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و بی سرپرست با عنوان «رویکرد دوستدار کودک» به جای جمع آوری زباله ها و زباله های بی سرپرست و کار، سعی می شود از روش های شناسایی، جذب و راهکارهای علمی و تخصصی بیشتر برای ساماندهی این کودکان استفاده شود. .



حقیقی تصریح کرد: با توجه به غیر ایرانی بودن تعداد زیادی از کودکان کار، در ساماندهی آنها به ایرانی یا خارجی بودن کودک و خانواده توجه می شود.



وی افزود: احراز هویت کودک از طریق عکاسی از عنبیه خواهد بود و بدین وسیله اطلاعات و آمار دقیق تری از این کودکان به دست می آید و از تکرار اطلاعات جلوگیری می شود.



معاون اجتماعی استانداری قزوین در پایان گفت: امسال نیز طرح اقدام متناسب با حمایت اجتماعی از کودکان کار و بی سرپرست در استان قزوین مانند سایر استان های کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید