افزایش اعتبار عشایری استان قزوین به 6 میلیارد تن / نیم درصد از عشایر کشور متعلق به استان قزوین است.

وی افزود: در دیدار با رهبری جدید سازمان امور عشایری کشور تاکید شد که اعتبارات عشایری استان قزوین جوابگوی نیازها و مطالبات این قشر زحمتکش نیست و باید در سال 1401 اعتبار به 6 میلیارد تن افزایش یابد. .


افزایش 500 میلیون تومانی سقف تسهیلات دام عشایری


نماینده کاسین در مجلس با اشاره به مشکل کمبود دام گفت: در جلسه ای با رهبری جدید سازمان عشایری افزایش ویژه 500 میلیون تنی برای تسهیلات دامی درخواست شد که مورد پذیرش قرار گرفت.


وی گفت: سقف اعتبارات عشایری و عشایر استان در سال 1401 به 140 میلیارد تن افزایش می یابد که البته این افزایش ظرفیت های جدید برای حل مشکلات عشایری از جمله استقرار حداقل 100 پنل خورشیدی جدید برای تامین دستگاه های کروی و اجرای طرح ها ادامه دارد. پروژه های آبرسانی و راه روستایی و ما عشایر هستیم.


اجرای طرح گردشگری سلامت عشایری


محمد بیعی گفت: با توجه به ظرفیت ویژه بوم گردی و گردشگری سلامت در عشایر و عشایر استان قزوین، برای نوروز 1401 اجرای فوری طرح اجرای گردشگری سلامت عشایری را به رئیس سازمان پیشنهاد دادیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت. پروژه گردشگری اجرا خواهد شد.


وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای طرح گردشگری سلامت عشایری شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در بین عشایر و عشایر استان قزوین و رونق تولید، اشتغال زایی و بهبود وضعیت معیشتی این قشر عزیز باشیم. “


نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه برای افزایش تولید گوشت و لبنیات نیاز به حمایت ویژه از عشایر است، گفت: این در حالی است که عشایر استان قزوین از اقوام مختلف و اقوام اصیل ایرانی هستند که همیشه افتخار می کنیم.


محرومیت زدایی در حوزه عشایر و عشایر در دستور کار قرار دارد


محمد بیعی گفت: یکی از اهداف ما ایجاد یک دایره گردشگری آسان و نزدیکترین مقصد گردشگری در نزدیکی تهران است که خوشبختانه از استان های قزوین، قم، مرکزی و سمنان می گذرد و در واقع یکی از مقاصد این حلقه های آسان گردشگری است. استان قزوین است. تلاش می کنیم در این زمینه نیز به عشایر کمک کنیم.


وی در پایان با اشاره به اینکه موضوع محرومیت زدایی در حوزه عشایر و عشایر در دستور کار ما قرار دارد، گفت: متاسفانه حجم بودجه ای که برای حمایت از عشایر در کشور هزینه می شود بسیار کمتر از درصد جمعیت آنها است. ; بر این اساس به دنبال تخصیص منابع اعتباری بیشتر و حمایت از اشتغالزایی و تسهیل زندگی عشایر به ویژه در فصل تابستان و زمستان هستیم تا تسهیلات بیشتری برای حمایت از این قشر زحمتکش فراهم کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید