تولید 21 درصد گوشت مصرفی سبزوار توسط عشایر/ عشایر اولین واحد تولیدی کشور


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910760

عشایر منطقه سبزوار نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند.

عشایر شهرستان سبزوار از هشت تیره تشکیل شده و دارای 70 هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود 3600 شتر هستند و با تولید سالانه بیش از 800 تن گوشت قرمز، 21 درصد گوشت این شهرستان را تولید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; با توجه به اینکه عشایر به عنوان تولیدکننده بخش مهمی از نیازهای غذایی و صنایع دستی کشور را تامین می کنند و در خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند، بنابراین در شرایط خشکسالی های طولانی مدت و کمبود منابع دامی. آنها نیازمند توجه جدی مسئولان و دولت هستند.

علیرغم فعالیت‌های عمرانی مناسب در منطقه عشایری سبزوار بخش روداب از جمله پروژه‌های آبرسانی پایدار و احداث سدهای خاکی در مناطق عشایری، نیاز به خرید نگهداری دام با هزینه‌های بالاتر و تهیه دام دارد. امکانات کارت


db3b1943 6a6c 4107 b498 6ee9f8137336 خبر خاکستری


3 میلیارد ریال برای احیای چاه های دام برای عشایر منطقه سبزوار هزینه شد.

رئیس اداره امور عشایر سبزوار گفت: سه میلیارد ریال در زمینه تحقیق و مرمت قنوات و مخازن، چاه های دام در منطقه عشایری روداب سبزوار هزینه شد.

حمید کیانی مهر در گفت و گو با صبح توس; وی گفت: طرح بررسی تصدیق منابع آب منطقه عشایری روداب انجام و 50 منبع آب شامل چشمه، قنات، آب انبار و چاه دام تایید شده است.

وی تصریح کرد: پس از تایید منابع آبی منطقه عشایری سبزوار، احیاء و احیای این منابع آبی با اولویت انجام می شود.

رئیس اداره امور عشایر سبزوار گفت: عشایر به عنوان تولیدکننده بخش مهمی از نیازهای غذایی و صنایع دستی کشور را تامین می کنند و در خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند.

کیانی مهر افزود: همچنین در راستای اجرای عملیات عمرانی و تسهیل در رفت و آمد عشایر، معابر اصلی مناطق عشایری حوزه روداب سبزوار با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال مرمت و آسفالت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید