حضور 243 تعاونی عشایری زمینه ساز رونق اقتصادی کشور است/ سهم کم اما موثر عشایر در اقتصاد مقاومتی

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801271

فعالیت تعاونی در هر شعبه زمینه را برای توسعه فعالیت اقتصادی فراهم می کند و در این راستا عشایر از این منطقه دور نیستند و 234 انجمن تعاونی در کشور ایجاد کرده اند. با شروع سیزدهمین فعالیت مضاعف، توجه به عشایر مورد توجه دولت قرار گرفته است که نویدبخش آینده بهتری برای این قشر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، فعالیت تعاونی های عشایری در کشور زمینه را برای توسعه فعالیت های اقتصادی این قشر فراهم کرده است.

تعاونی ها و ارکان آن ظرفیت استثنایی برای افزایش بهره وری در مناطق عشایری دارند و این تعاونی ها ظرفیت استثنایی برای ایجاد تغییر در مناطق عشایری دارند.

همچنین باید توجه داشت که دهقانان و عشایر بازیگران اصلی در عرصه اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار هستند و باید در اقصی نقاط کشور شریک باشند.

در این سال ها که موضوع تولید از نظر مقام معظم رهبری و مسئولان استانی مهم ترین موضوع تلقی می شود، تولید عشایر به عنوان یکی از اقشار تولیدی کشور می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف تولید از جمله داشته باشد. نقش تعاونی ها را نباید نادیده گرفت.

243 تعاونی عشایری در کشور فعال شده است

مدیرکل تعاون و نظام عملیاتی سازمان امور عشایری ایران در سفر به آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت فعالیت تعاونی های عشایری کفت: 243 تعاونی عشایری در کشور فعال هستند و این امر موجب تسهیل حمایت و توزیع تسهیلات در بین مردم شد. عشایر

رضا بیات ادامه داد: چهار هزار میلیارد ریال برای این بخش و تعاونی های فعال در این حوزه برای حمایت از تعاونی های عشایری و عشایری در چند سال گذشته پرداخت شده است.

به گفته وی، این تسهیلات توسط 2 محل ماده 10 و 12 و بند ب ماده 52 برای زنجیره پرواربندی و تولید گوشت قرمز پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برای توسعه فعالیت تعاونی های عشایری کشور، اتحادیه مرکزی، 21 اتحادیه استانی و 221 تشکل شهرستانی در خصوص عشایر کشور فعال شده و در تمامی شهرهای عشایری کشور خدمات ارائه می دهند. “

به گفته وی یکی از مزیت های تشکل های عشایری این است که سهامداران آن کل جامعه عشایری کشور است و این تشکل ها وظیفه ارائه کمک ها و خدمات به عشایر را بر عهده دارند.

توزیع 500000 تن دام سرمایه گذاری شده از شرکت های عشایری

مدیرکل تعاون و سامانه بهره برداری امور عشایری کشور گفت: امسال با توجه به خشکسالی شدید و حمایت وزارت جهاد کشاورزی و دولت در تامین مواد، سازمان عشایری موفق به توزیع 500 هزار تن مواد اولیه این منطقه شد. عشایر در کشور

بیات تاکید کرد: این میزان مشارکت توسط تعاونی های عشایری بین شهرستان ها و سازمان ها توزیع شده است.

11 تعاونی عشایری در آذربایجان غربی وجود دارد

اما آذربایجان غربی از نعمت تعاون عشایری بی نصیب نمانده و توانسته در این بخش فعالیت کند و ۱۱ تعاونی و یک اتحادیه را فعال کند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی در این خصوص با بیان اینکه 10 تعاونی عشایری و یک اتحادیه در استان ایجاد و فعالیت کرده است، گفت: همچنین یک تعاونی برای افزایش تعداد تعاونی های عشایری در حال بررسی و ایجاد است. استان به 12.”

علی ناجی افزود: حدود 21 هزار خانوار از خدمات این تعاونی ها بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: این اتحادیه ها در زمینه دامپروری، پرورش مرغ محلی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده های دامی و محصولات عشایری فعالیت دارند.

20 هزار تن دام بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال 20 هزار تن مواد اولیه دامی شامل جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر استان توزیع شده است، گفت: این مواد اولیه در بورس دولت تامین می شود. و در بین جمعیت عشایری استان “گستردگی دارد.

ناجی گفت: عشایر با امکانات محدود نقش مهم و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم را از این قشر انجام می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید