4414 تعاونی فعال در منطقه داریم/ سهم تعاونی ها از تولید ناخالص داخلی زیر 5 درصد است.

وی ادامه داد: بهترین مدل کسب و کار امروز کسب و کار تعاونی است که بتواند زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ما را فراهم کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان و کشور ما سهم تعاونی ها کمتر از 5 درصد از تولید ناخالص داخلی است، گفت: در حالی که در کل دنیا این رقم 20 درصد است که باید به سمت اقتصاد تعاونی حرکت کنیم و به سمت ایجاد اشتغال پایدار و سهم در تولید ناخالص داخلی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اولویت در واگذاری بخش های اقتصادی باید تعاونی ها باشد، همچنین باید نقش تعاونی ها را در کسب و کار اقتصادی افزایش دهیم.

فتحی در خصوص فعالیت 12 هزار و 400 کسب و کار کوچک و خانگی در آذربایجان شرقی گفت: این مشاغل کوچک خانگی نمی توانند به درستی در چرخه خرید و فروش قرار گیرند.

وی در خصوص عملیاتی شدن سند توسعه تعاون گفت: در صورت انجام این امر بسیاری از مشکلات زنجیره تعاون حل می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه بر لزوم ایجاد پیوند بین تعاونی های نوظهور و برندهای شناخته شده تاکید کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در استان ما برندهای کمتر شناخته شده ای وجود ندارد که با ارتباط با تعاونی ها سهم تعاونی ها در تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد. تعاونی های نوظهور

وی با اشاره به صلاحیت افراد در انتقال، گفت: انتقالاتی در استان ما انجام شده و آن فرد دیگر در استان ما نیست و به همین دلیل بهترین نوع انتقال، انتقال شرکت ها و صنایع به مردم از طریق است. تعاونی ها.”

فتحی با اشاره به اینکه تعاونی های دانش بنیان نردبان اشتغال هستند، گفت: 939 تعاونی دانش بنیان در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 12 تعاونی در استان ما هستند.

وی در خصوص تعداد تعاونی ها خاطرنشان کرد: 70 هزار تعاونی در کشور وجود دارد که از این میان 4 هزار و 414 تعاونی در استان فعال هستند که دارای 79 هزار و 908 فرصت شغلی مختلف هستند. در حال حاضر هیچ تعاونی ورشکسته نداریم، البته برخی از تعاونی هایی که دیگر مرتبط نیستند غیرفعال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید