تحرک چرخ های خودکفا در کشور با افزایش سهم محصولات غذایی و کشاورزی در تولید ناخالص داخلی


ساعت: 17:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903999

دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی کشور با اشاره به سهم 15 درصدی صنایع غذایی از تولید ناخالص ملی گفت: در سال های اخیر توانسته ایم با تولید از مصرف کشور به سمت خودکفایی حرکت کنیم. بیش از 150 میلیون تن محصولات غذایی و کشاورزی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی کشور با اشاره به سهم 15 درصدی صنایع غذایی از تولید ناخالص ملی گفت: در سال های اخیر توانسته ایم با تولید از مصرف کشور به سمت خودکفایی حرکت کنیم. بیش از 150 میلیون تن محصولات غذایی و کشاورزی.

دکتر رشید عزیزپور روز یکشنبه 3 مهر 1401 نسبت اشتغال به سهم سرانه از تولید ناخالص ملی را در صنایع غذایی مهم دانست و گفت: این نسبت در صنایع غذایی بسیار مطلوب و چشمگیر است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر مصرف کننده محصولات زیادی بوده ایم، گفت: خوشبختانه امروز توانسته ایم در صنایع غذایی و کشاورزی به خودکفایی برسیم.

دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی کشور گفت: اجرای این نقش مهم در حوزه صادرات نیز نقش آفرینی کرده است به طوری که محصول ایرانی از نظر کیفی جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است و در حال حاضر ما ظرفیت بالقوه کاملاً آماده ای در صنایع برای تحول داریم که می توانیم در بازارهای صادراتی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کارخانه های ما می تواند 2 تا 3 برابر نیاز داخلی را تامین کند، گفت: بازار مصرف قابل قبولی در کشورهای اطراف برای برند حلال داریم و در صورت ادامه پیشرفت در صنایع غذایی می توانیم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم. . پتانسیل کشورمان را غنیمت بشماریم و به جهانیان نشان دهیم. بنابراین با توجه به روند توسعه این صنعت در سال های اخیر و ظرفیت تولید، ظرفیت و پتانسیل بیش از نیاز داخلی در مجتمع های تولیدی از یک سو و تقاضا و نیازهای منطقه از سوی دیگر بیشتر است. شرایط مساعد چشم انداز آماده صادرات است.

دکتر عزیزپور ابراز امیدواری کرد با هماهنگی بیشتر بخش دولتی و تبادل تجربیات و مشاوره مناسب و همچنین استفاده بهینه از تمامی پتانسیل های بخش خصوصی توسط تصمیم گیران دولتی شاهد تعالی صنایع غذایی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید