سهم ۸ درصدی فولاد مبارکه در تولید ناخالص داخلی بخش صنعتی کشور


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1301/09/16
کد خبر: 1918467

معاون بهره برداری فولاد مبارکه از سهم 8 درصدی این شرکت از تولید ناخالص داخلی کشور در صنعت کشور خبر داد و گفت: این شرکت از ابتدای بهره برداری تا پایان آبان ماه امسال 141 میلیون تن فولاد خام تولید کرد. سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا سلیمی عملکرد گروه فولاد مبارکه را در توسعه اقتصادی و تامین نیازهای صنایع کشور نقش موثری دانست و گفت: با همت و تلاش کارکنان این مجموعه 125 میلیون و 500 هزار تن کویل گرم تولید شد. تولید و 30 میلیون و 300 هزار تن محصول و پوشش سرد می باشد.

وی در ادامه افزود: عملکرد درخشان کارکنان میدان در شش ماهه نخست سال جاری و رشد چشمگیر تولید در این مدت موید عزم راسخ همکاران برای تحقق اهداف کلان شرکت است که با وجود افزایش انرژی این امر محقق شد. محدودیت مصرف در خطوط؛ بنابراین در دو ماهه اول سال جاری علاوه بر رکوردهای پی در پی در تولید فولاد و ریخته گری مستمر شرکت و مجتمع فولاد صبا و همچنین گروه فولاد مبارکه، پس از 12 سال رکورد شماره یک بازیافت مستقیم و … پس از سه سال رکورد خط نورد گرم بهبود یافته است.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه تامین حداکثری نیاز کارخانه های داخلی و جلوگیری از التهاب در بازار را یکی از راهبردهای اصلی این شرکت برشمرد و تصریح کرد: رویکرد فولاد مبارکه همواره افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت ها است. خطوط تولید، برای رفع نیازهای کمی و کیفی بازار داخلی. در این میان علاوه بر روند افزایشی تولید و فراتر از ظرفیت اسمی در برخی خطوط، محصولات جدیدی طراحی و تولید شد که در این میان برای اولین بار در کشور می‌توان به روش ریخته‌گری پیوسته فولاد ضد زنگ تاکتال تولید کرد. Gram API-X52-MS برای تولید لوله های انتقال نفت و گاز، ورق برق نیمه تمام M470 برای استفاده در ساخت فولاد غیر جهت دار الکتریکی نیمه تمام و ورق گالوانیزه با مقاومت بالا S250GD، درجه 340YC برای صنعت خودروسازی و ورق آجدار شطرنجی.

به گفته غلامرضا سلیمی روند افزایش تولید در فولاد مبارکه حاصل کار گروهی و اقدامات راهبردی و موثر در واحدهای تولیدی و پشتیبانی است که با تعریف و اجرای چندین پروژه انجام شد.

وی توسعه کوره پیش گرم شماره 3 برای ارتقای کیفیت و مصرف گاز و راه اندازی واحد VOD مجتمع فولاد صبا با تکیه بر دانش فنی کارکنان را از دیگر دستاوردهای اخیر این شرکت برشمرد.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های اجرا شده توسط این شرکت در نیمه دوم سال 1401 اظهار داشت: با برنامه ریزی پروژه های مختلف و پیش بینی منابع لازم، علاوه بر تحقق شش ماهه دوم و برنامه سالانه، ما در تلاش برای افزایش ظرفیت اسمی 7.2 میلیون عبور تن سالانه ریخته گری مداوم است.

دیدگاهتان را بنویسید