تعطیلی بخش صنعتی باعث کاهش تولید ناخالص داخلی کشور می شود


ساعت: 09:40
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880683

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: صنعت آخرین نقطه دنیاست که برق در آن قطع می شود، اما در ایران قطعی ابتدا در بخش صنعت اعمال می شود، سپس در حوزه خانوار که منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: تغییر برنامه تعطیلات به عنوان مثال کار بخشی از واحدهای تولیدی در روزهای جمعه و بخشی دیگر در بقیه ایام هفته می تواند در کاهش اختلالات موثر باشد. در صنایع .

وی همچنین ایجاد شیفت شب و تغییر ساعت کاری واحدهای تولیدی را از دیگر راهکارهای کاهش نابسامانی ها در صنعت دانست و افزود: به عنوان مثال باید شرایطی فراهم شود که واحدهای تولیدی از اذان صبح تا قبل از ظهر کار کنند. ظهر.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: دولت نیز مشوق هایی را برای کاهش مصرف برق مشترکین مسکونی تعیین کند تا مردم برق کمتری مصرف کنند.

عضو کمیته صنایع و معادن شورای اسلامی تصریح کرد: پس از تعیین مشوق کاهش مصرف برق در خانوارها، هر فردی که از الگوی مصرف خارج شود باید به صورت مرحله ای جریمه شود.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: در دنیا صنعت آخرین جایی است که برق قطع می شود، اما در ایران وقفه ها ابتدا در حوزه صنعت و سپس در حوزه خانوار اعمال می شود که کاهش برق را در پی خواهد داشت. تولید ناخالص ملی.

وی افزود: مردم باید در بافت فرهنگی خود بپذیرند که در صورت نبود برق، برق خانگی باید در زمان های مشخص و با زمان بندی مشخص قطع شود تا واحدهای تولیدی با جدیت به فعالیت خود ادامه دهند.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد، گفت: با توجه به کمبود برق ابتدا به واحدهای تولیدی بزرگ مانند کارخانه های سیمان و فولاد و واحدهای فعال در شهرهای صنعتی برای اجرای وقفه ها مراجعه می کنند. بدون خانه های بریده شده

یکی از اعضای کمیته صنایع و معادن شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت همکاری مردم حداقل می توان با برنامه ریزی فعالیت برخی از صنایع را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید