سهم حوزه صمت در تولید ناخالص داخلی آذربایجان‌شرقی ۶۰ درصد است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سهم صنعت، معدن و تجارت از تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی 60 درصد است.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

محمدجعفر اعظمایی با اعلام این خبر گفت: گزارش مرکز آمار هر ساله در قالب حساب های منطقه ای تهیه می شود و نتایج آن حاکی از سهم 60 درصدی صنعت، معدن و تجارت استان از گردش مالی ناخالص داخلی است. در استان، محصول از محل ارزش افزوده ایجاد می شود اهمیت این بخش در اقتصاد استان بالاست.

وی ادامه داد: بر این اساس سهم ارزش افزوده بخش صنعت از ارزش افزوده بخش صنعت کشور نیز حدود 7 درصد است که بیشتر از سهم سرانه جمعیت استان است و نشان از صنعتی بودن و صنعتی بودن دارد. تاریخچه استان در کشور و میانگین رشد ارزش افزوده بخش صنعت استان بالاتر از متوسط ​​رشد ارزش افزوده کشور است که نشان دهنده ایجاد ارزش افزوده بالاتر در بخش صنعتی است. استان نسبت به کشور

عظمایی با اشاره به نقش ویژه صنایع سبک و سنگین در رشد اقتصادی استان گفت: صنعت پتروشیمی، پالایشگاه ها و همچنین صنایع مهمی مانند شرکت ایدم، ریسندگی، ماشین آلات و تراکتورسازی و همچنین صنایع متعدد فولادی و… که در خط مقدم صنعت استان قرار دارند و حتی در برخی از زمان های صنعت کشور به شمار می روند; برای استان بسیار مهم هستند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی 59 شهر و ناحیه صنعتی وجود دارد، افزود: وجود زیرساخت های مناسب در حوزه تولیدی، آذربایجان شرقی را به یکی از گزینه های اول سرمایه گذاران برای شروع فعالیت های صنعتی و معدنی تبدیل کرده است.

مدیرکل صامت استان با تاکید بر اینکه بیشترین سرمایه گذاری در بخش صنعت در آذربایجان شرقی مربوط به بخش خصوصی است. وی بیان کرد: برای حفظ جایگاه موثر استان در اقتصاد کشور، حمایت مالی و بانکی از صنایع برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ضروری است.

در حال حاضر نزدیک به 4400 واحد صنعتی در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند.



آیا این خبر مفید بود؟