آموزش مهارت باعث ایجاد زنان کارآفرین/افزایش هزینه زندگی و جمع آوری زباله زنان خانه دار می شود!


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888179

معصومه اسدی گفت: در سایه افزایش هزینه های زندگی، زباله گردی به مشاغل زنان شهری اضافه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه اسدی کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: در سایه افزایش هزینه های زندگی، زباله گردی به مشاغل زنان شهری اضافه شد..


وی ادامه داد: برخی از زنان زباله گرد خانه و خانواده دارند و زباله گردی را یک شغل می بینند.


اسدی با بیان اینکه این خبر اگرچه دردناک است اما واقعیت دارد، تصریح کرد: مسئولان باید به بانوان مهارت بیاموزند و در خانه آنها را کارآفرین کنند تا به سمت دفع زباله سوق ندهند..


این کارشناس بیان کرد: جایگاه زنان در سایه زباله ریختن زیر سوال می رود و نیاز است زنان علاقمند به کار با آموزش مهارتی آموزش ببینند تا خودکفایی کنند..


وی بیان کرد: در گذشته برخی از زنان آواره و معتاد به نظافت روی می آوردند، اما افزایش هزینه های اقتصادی خانوار باعث جذب زنان خانه دار به این نوع کار شد..


اسدی با بیان اینکه باید قبل از استقبال گسترده بانوان از این کار جلوگیری شود، ادامه داد: زنان خانه دار باید با توجه به علاقه و مهارت خود کسب و کار خود را در خانه راه اندازی کنند..


این کارشناس خاطرنشان کرد: پخت کیک، طبخ فست فود، خیاطی، بافندگی، گلدوزی و گلدوزی تنها چند نمونه از مهارت هایی است که بانوان علاوه بر کارهای خانه می توانند به آن دست یابند..


وی در پایان خاطرنشان کرد: زباله‌ریزی توسط خانوارها بسیار نگران‌کننده است و باید با آموزش‌های مهارتی و ارائه مشاغل خانگی از آن جلوگیری کرد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید