شناسایی 500 کارآفرین تأثیرگذار در خراسان شمالی/ تسهیل در صدور مجوز کارآفرینی


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907320

هادی کاهانی مقدم گفت: در خراسان شمالی تاکنون حدود 500 کارآفرین تاثیرگذار شناسایی و در بانک اطلاعاتی کارآفرینان استان ثبت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی کاهانی مقدم رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: به طور قطع تعداد کارآفرینان تاثیرگذار در استان بیش از این تعداد است.

کاهانی مقدم گفت: از این تعداد 67 نفر برگزیده جشنواره های کارآفرینی کشور هستند.

وی همچنین گفت: تمامی کارآفرینان شناسایی شده استان در زمینه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و صنایع دستی فعالیت می کنند.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی استان در ادامه با تاکید بر اینکه کارآفرینی تکرار کلیشه ها نیست، بلکه ترک عادت است، تصریح کرد: کارآفرینی ارزش آفرینی با استفاده از خلاقیت و نوآوری و همچنین خلق ثروت و ایجاد و تداوم اشتغال است.

وی همچنین تصریح کرد: کارآفرینان ریسک پذیری هستند که بر اساس خلاقیت، نوآوری، انعطاف پذیری، قدرت تفکر و یافتن راه حل، همواره توسعه و ارزش افزوده ایجاد می کنند.

این مسئول همچنین با بیان تاب آوری کارآفرینان روستایی در شرایط نامناسب اقتصادی کشور تصریح کرد: نسبت به سایر فعالان اقتصادی روستایی بهتر توانستند شرکت یا واحد اقتصادی خود را حفظ کنند، مشتریان خود را داشته باشند و نیروی کار را کاهش دهند.

وی افزود: هر چند البته آنها هم دچار فراز و نشیب این بحران اقتصادی شدند.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی استان گفت: رمز پایداری و بقای آنها مبتنی بر تحلیل بازار، دانش بازار و ریسک پذیری منطقی است.

کاهانی مقدم در پایان با تاکید بر اینکه خراسان شمالی ظرفیت بسیار بالایی برای قرار گرفتن در چارچوب کارآفرینی برای بهره مندی از نتایج مثبت توسعه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: دستیابی به این هدف منوط به تسهیل در صدور مجوزها، کاهش سختی فرآیندها است. مجتمع اداری همچنین صادرات محصولات بنگاه ها و واحدهای اقتصادی کارآفرینان را تسریع و تسهیل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید