توسعه سینما بدون رسانه امکان پذیر نیست


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896926

رئیس سازمان سینمایی گفت: تعامل با رسانه ها و استقبال از نقدهای صحیح و منصفانه رویکردی است که فراموش نکرده ام و نخواهم کرد. و می دانم که رشد سینما بدون رسانه ای پرسشگر، منتقد و دلسوز امکان پذیر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ متن پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت روز ملی سینما به شرح زیر است:

روز ملی سینما یادآور ظرفیت عمیق هنر، صنعت و رسانه سینما برای ارتقای توسعه کشور و تعالی جامعه و نمادی از رهنمودهای مشهور مقام معظم رهبری است که سینما و سینماگران کلید پیشرفت این سرزمین هستند و قطعا باید تمام تلاش و برنامه ریزی برای کاهش آن صورت گیرد. فاصله این جمله باید از نقطه نظر تا نقطه عمل متمرکز باشد.

روز ملی سینما نه تنها در تقویم فرهنگی ایران اسلامی، بلکه در قلب ما جایگاه ویژه ای دارد. لذا این روز بزرگ را به خانواده بزرگ و فرهنگی سینمای ایران تبریک می گویم.

آنچه در سال گذشته به دست آمد، گام در جهت استقرار توسعه پایدار از سه سوی «قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری» برای رونق و احیای سینما، تولید و پروجکشن فیلم و تقویت روند رشد کیفی و اجتماعی بود. سینما . ما سعی کرده‌ایم قلب سینما را تپنده نگه داریم و از مواهب و روابط و امکانات آن عده‌ای کم بهره نبرند.

دولت سیزدهم یک دولت انقلابی و دولتی برخاسته از مردم است. اساس تلاش و دغدغه ما این است که فاصله ای را که بین جامعه و سینما وجود داشت از بین ببریم. کرونا این شکاف مادی و معنوی را بیشتر کرد و سعی کردیم آن را پر کنیم. اگرچه هنوز مشکلات و موانعی بر سر راه تحقق برنامه‌های ما وجود دارد، اما خانواده سینمای ما می‌دانند که در پرتو همدلی و همدلی می‌توان در جهت اهداف عالی و برنامه‌های بزرگ گام برداشت.

سازمان سینمایی امروز نماینده همه کسانی است که دغدغه فرهنگ، هویت ملی و اسلامی و منزلت اجتماعی دارند. خانواده سینما قطبه با مدیریت فرهنگی همدل هستند و ترجیح می دهند در محیطی حرفه ای و آرام کار کنند. روز ملی سینما فرصت مناسبی برای حمایت از هنرمندانی است که با وجود انتقاد از شرایط خاص، عطش فعالیت هنری دارند. باید بدانیم که درهای سازمان سینمایی به روی هنرمندان، کارگردانان خوش ذوق و همه کارگردانانی که متعلق به این سرزمین هستند و خود را جدا از این فرهنگ ایرانی-اسلامی نمی دانند باز است. ما قول داده ایم که خادم سینمای شریف ایران باشیم و به آن عهد پایبند خواهیم بود.

برخورد با رسانه ها و پذیرش نقد صحیح و منصفانه رویکردی است که فراموش نکرده ام و نخواهم کرد. و می دانم که رشد سینما بدون رسانه ای پرسشگر، منتقد و دلسوز امکان پذیر نیست.

همه شما دوستان و همراهان می دانید که خواست سازمان سینمایی قانون گرایی، گسترش عدالت فرهنگی و رشد و اعتلای اجتماعی سینماست. اعتلای سینما به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نهادهای اجتماعی در جامعه مدرن، جابجایی مخاطبان، گشودن ظرفیت های جدید در عرصه ملی و بین المللی، توسعه زیرساخت های سینمایی در شهرهای مختلف، کشف استعدادهای جدید، احیای سینمای استان و کمک به همه جوانان و دوستداران سینمای ایران در برنامه ها و رویدادهای فرهنگی آرزوست که در این یک سال تدارک آن تثبیت شود و دست یافتنی تر از همیشه به نظر برسد.

روز ملی سینما بار دیگر یادآور شد که این هنر ارزشمند، شکوفا و شکوفا رو به رشد و توسعه است و کشف ظرفیت های جدید ملی و بین المللی در پرتو همگرایی و پرهیز از کشمکش های درون صنفی برای ادامه راه امری اجتناب ناپذیر است. به افق های بزرگتر دستیابی به سینمای قدرتمند و جهانی و روند توسعه پایدار با تفکر عالی و ساختارهای اصلاحی و پرهیز از کشمکش ها و مرزبندی های غیرضروری – که متعلق به همه دوران هاست و منفعت گروه در این است – با همگرایی و هم افزایی امکان پذیر است.

روز ملی سینما که سالروز تولد شهید قلم سید مرتضی آوینی است، بهانه ای است برای قدردانی از میراث والایی که در بستر انقلاب اسلامی رشد و نمو کرد و دستاوردها و افتخارات بی شماری را برای این کشور به ارمغان آورد. امروز که قدردان همه سینماگران – از پیشکسوتان تا جوانان – هستیم و با تکیه بر این میراث که مایه همه مصائب، مجاهدت ها و تلاش های سینماگران خلاق و نجیب سینمای ایران اسلامی است، گامی رو به جلو برمی داریم.

روز ملی سینما مبارک.»

دیدگاهتان را بنویسید