سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت برگشتی بدون توسعه روستاها امکان پذیر نیست


ساعت: 21:02
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892130

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از نیمی از 90 هزار سکونتگاه روستایی کشور به طور کامل خالی از سکنه شده است، گفت: سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس بدون توسعه روستاها امکان پذیر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد وحیدی عصر امروز در مراسم اختتامیه دوره مبانی مدیریت و تسهیل گری روستایی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه در الگوی رشد اقتصادی باید به دنبال الگوی بومی متناسب با فرهنگ خود باشیم، گفت: الگوی رشد اقتصادی روستاها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تلاش مستمر برای شناسایی و اصلاح نقاط ضعف روستاها و تقویت نقاط قوت می باشد.

وی ادامه داد: در روستاها خاستگاه های عمیق اسلامی، محلی، اجتماعی، نسبی و سنتی وجود دارد که در شهرها چندان متاثر نمی شود، الگوی ایرانی-اسلامی رشد و توسعه یک الگوی جامع است و تنها شامل مسائل اقتصادی نمی شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکل مسکن و اشتغال در شهرهای بزرگ گفت: در شهری مانند تهران و شهرهای بزرگ نمی توان انتظار افزایش جمعیت داشت، بلکه باید به دنبال افزایش جمعیت روستایی بود.

وی ادامه داد: سیاست های حمایت از خانواده و افزایش نسل باید قویا اجرا شود. همچنین امید به آینده، نشاط و پایبندی به ارزش های اسلامی زیرساخت های اصلی رشد و توسعه همه جانبه روستاهای کشور است.

وحیدی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نهایی همه الگوهای رشد باید به تربیت شخصیتی معنوی و کمال گرا منتهی شود، تصریح کرد: روابط کنونی در دنیا به گونه ای طراحی شده است که افراد ثروتمندتر قدرت نفوذ و بالاتری داشته باشند. ارزش اجتماعی؛ هلدینگ های بزرگ و به ظاهر مستقل نمی توانند بدون رعایت قوانین و مقررات اقتصاد جهانی فعالیت کنند.

وی افزود: موضوع برجام نشان داده است که کشورهای اروپایی نمی توانند مستقل عمل کنند زیرا به پیوندهای اقتصاد جهانی پایبند هستند و حتی قدرت کنترل شرکت های تحت فرمان خود را ندارند.

وزیر کشور بابیان اینکه سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس بدون توسعه روستاها امکان پذیر نیست، گفت: کمتر از 60 درصد از 90 هزار روستای کشور به طور کامل خالی از سکنه هستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید