مدیریت فضای واقعی کشور بدون ساماندهی فضای مجازی امکان پذیر نیست


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823446

2500 نفر از اساتید بسیج در نامه ای به سران قوای سه گانه تاکید کردند: قاطعانه و از مدیران قوا می خواهیم هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای قانونی شدن فضای مجازی، حفظ حریم جامعه اسلامی و رفع نگرانی ها انجام دهند. از دلسوزان.” .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 2500 نفر از اساتید بسیجی در نامه ای به سران قوای سه گانه با انتقاد از مهجوریت فضای مجازی کشور تاکید کردند: مدیریت فضای واقعی بدون ساماندهی فضای مجازی امکان پذیر نیست.

متن این نامه به شرح زیر است:


با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیس جمهوری اسلامی ایران


آقای کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی


حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی رئیس محترم قوه قضائیه


سلام

با احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، ما امضاء کنندگان این نامه متشکل از اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، نگرانی و نگرانی خود را نسبت به وضعیت فعلی اعلام کرده ایم. وضعیت فضای مجازی این وضعیت و تأثیر آن بر امنیت روانی و اخلاقی جامعه اسلامی. از آنجایی که بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی کشور ناشی از فضای مجازی متروک است، متأسفانه حاکمیت فعلی کشور به فضای واقعی محدود شده است، در حالی که اداره فضای واقعی بدون ساماندهی فضای مجازی امکان پذیر است. این در حالی است که تمامی نظام های سیاسی جهان که در این عرصه پیشگام بوده و ژست آزادی بیان کرده اند، قوانین و مقرراتی متناسب با مقتضیات فرهنگی و ایدئولوژیک خود برای کاهش آثار فضای مجازی و حاکمیت آن دارند.

اگر از گسترش و گسترش بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی، جرایم اجتماعی، فروپاشی خانواده، فساد، تهمت، گسترش اعتیاد، اشاعه فحشا، بداخلاقی، بی تفاوتی، بی اعتمادی، ناامنی، قتل، قتل، روابط غیرقانونی، سقط جنین، خودکشی آگاه هستید. کلاهبرداری و سرقت جان و مال مردم شریف کشورمان ریشه در فضای مجازی دارد. اما آیا نهادهای مسئول مستقیم یا غیرمستقیم این فضا از شورای عالی فضای مجازی، دولت و دستگاه های حاکمیتی گرفته تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه کشور، این صحنه را به گونه ای رصد می کنند که برای هر بیننده ای سوال برانگیز باشد؟ چرا که این همه بی توجهی و سهل انگاری در این زمینه یا ناشی از عدم دقت و اراده برای مدیریت آن است و یا ریشه در بی برنامه ای و بی عملی مدیریتی دارد.

به همین دلیل است که از سران قوا و همه مسئولین نظام حاکمیتی کشور در اسرع وقت انتظار داریم اقدامات و توافقات لازم برای قانونی شدن فضای مجازی، حفظ حریم خصوصی جامعه اسلامی، رفع نگرانی دلسوزان به ویژه خانواده های شهدا و پاسخگویی به درخواست های زیر. موارد فوق را بپذیرید و دستورات لازم را صادر کنید:

  1. تدوین و اتخاذ استراتژی یکپارچه، جامع و مانع برای دستیابی به همگرایی و بهره وری در مدیریت فضای مجازی
  2. ارتقای مرزها، امنیت، ایمنی و تحکیم زندگی مردم در فضای مجازی به ویژه حفاظت از دارایی ها، مقابله با تهدیدات دشمن
  3. استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی نهادهای اجتماعی از جمله بسیج معلمان کشور برای ارتقای کیفیت، بومی‌سازی و حداکثرسازی مدیریت دولتی در فضای مجازی.
  4. ایجاد زیرساخت موثر محلی برای گفتگو و مشارکت عمومی با دولت به منظور تقویت حکمرانی خوب و ساختن کشور در فضای مجازی مانند تقویت دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، موتور جستجوی ملی و پیام رسان های رقابتی و توانمند برای گسترش عمومی. خدمات
  5. حمایت از فعالیت های تجاری و مردمی با تسریع، کاهش هزینه و تسهیل کسب و کار در فضای مجازی با رویکرد تقویت تولید ملی و حمایت از فرهنگ و سرمایه ایرانی
  6. ایجاد جبهه واحد رسانه ای برای یکپارچه سازی ظرفیت ها و انتقال صدای جامعه ایران به مردم جهان
  7. توجه به توسعه کافی زیرساخت شبکه لازم در ابعاد سخت، نیمه سخت، نرم (شامل کاربران و داده ها)
  8. توجه به مدیریت رسانه ای و اقتصادی در فضای مجازی و هدایت فرآیند پذیرش و ترویج فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی
  9. پرهیز از ایجاد ساختارهای موازی و تجمیع نهادهای تصمیم‌گیری در راستای تحقق وحدت در مدیریت مؤثر فضای مجازی.
  10. حفظ جدیت و تداوم در اجرا و پیگیری مصوبات نهادهای ملی از جمله شورای عالی فضای مجازی.
  11. بخش را فعال کنیداقدامات قانونی مرتبط برای الزام مدیران شبکه های رسانه ای جهانی به حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایرانی و رعایت قوانین داخلی
  12. توجه به پدیده های مجازی نوظهور در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مانند بازی های موبایل و اینترنتی را جلب می کند
  13. آموزش مدیران آموزش دیده به منظور استفاده بهتر از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط با مردم جهت پاسخگویی بهینه
  14. حمایت و توسعه فرآیند تولید محتوا و افزایش حضور فعالان ایرانی در فضای مجازی و اینترنت برای اطمینان از کافی بودن محتوای مورد نیاز مردم و حفظ زبان مادری و فرهنگ.
  15. رعایت اصل شایسته سالاری و پرهیز از دو قطبی شدن سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در فضای مجازی به منظور افزایش شفافیت تصمیمات، مشارکت مردم و پرهیز از رانت، فساد، سهامداری و اتلاف منابع عمومی.
  16. نظارت، نظارت و مدیریت متمرکز فعالیت‌های رسانه‌ای با هدف مبارزه با محتوای تقلبی و انجام تحقیقات اجتماعی با هدف پیشگیری از اختلالات رفتاری، انحراف از باورهای واقعی و تضعیف رویه‌های ملی.
  17. آگاهی از غرایز کاذب دنیای غرب در مورد فضای سایبری، از طریق آینده پژوهشی، مفاهیم مهندسی معکوس و تعریف فرآیندهای محلی برای کاهش تهدیدات و آسیب در حملات ترکیبی دشمن.

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد

جمعی از اساتید بسیج

برای مشاهده لیست اساتید امضا کننده نامه اینجا کلیک.



دیدگاهتان را بنویسید