اعطای 70 میلیارد تن اعتبار برای بیابان زدایی خراسان جنوبی


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866443

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب خراسان جنوبی اعلام کرد؛

نصرآبادی گفت: امسال 70 میلیارد تن وام برای بیابان زدایی اعطا شده و مدیریت منابع بیابانی را در سطح 10 هزار هکتار در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نصرآبادی امروز در نشست خبری گفت: روز جهانی مبارزه با بیابان زایی امسال با شعار غلبه بر خشکسالی با مشارکت مردمی و تخریب پتانسیل اکولوژیکی خاک، افزایش فرسایش بادی، افزایش گرد و غبار، از بین بردن پوشش گیاهی چرا برگزار می شود. کاهش تولید در مناطق طبیعی، کاهش کیفیت و کمیت منابع آب و کاهش حاصلخیزی خاک از پیامدهای بیابان است.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سالانه 21 تن در هکتار فرسایش بادی و 14 تن در هکتار فرسایش آبی داریم که در تخریب اراضی بسیار موثر است.

وی افزود: در 12 میلیون و 800 هزار هکتار از سطح استان شاهد پدیده بیابان ها و مراتع کم تراکم هستیم که بیش از 86 درصد از مساحت خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

نصرآبادی با اشاره به وجود 32 کانون بحرانی فرسایش بادی در 10 شهرستان استان خراسان جنوبی، گفت: این کانون های فرسایش بادی در نبندان و طبس بیشتر حضور دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب خراسان جنوبی با بیان اینکه 28 پروژه تحقیقاتی در حدود یک میلیون و 740 هزار هکتار برای مقابله با کویر انجام شده است، گفت: مدیریت منابع کویر را در دستور کار خواهیم داشت.


شناسایی 14 طرح دانش بنیان برای حفاظت از منابع طبیعی استان

وی با اشاره به شعار امسال «تولید دانش بنیان، ایجاد اشتغال» گفت: در پایش جنگل، استفاده از بلاک چین در توسعه نهال، راه اندازی سامانه جامع منابع طبیعی، برندسازی و استانداردسازی تولید نهال، کنترل هوشمند منابع طبیعی. ، تجهیزات مدرن آتش نشانی، استفاده از میسکانتوس در زراعت چوب، ایجاد مرکز اعزام ملی، هنگام کاشت پهپاد، کاشت قلمه بدون آبیاری، استفاده از اینترنت اشیا را تعیین کردیم.

نصرآبادی با اشاره به توزیع 30 میلیارد تن وام از محل وام مسافرتی رئیس جمهور برای مقابله با بیابان زدایی افزود: در سال 1400 کل وام های ما 304 میلیارد تن بوده که 14 میلیارد تن آن مربوط به وام های استانی بوده که 32 درصد آن. توزیع شدند.»

وی افزود: دامداران دارای پروانه چرای دام تا پایان سال 1401 فرصت تمدید دارند و البته برای تمدید پروانه چرا باید بدهی خود را تسویه کنند.

مدیرکل مدیریت منابع طبیعی و جمع آوری آب خراسان جنوبی در پایان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 10 طرح مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری با وام 9 میلیارد تنی راه اندازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید