طرح بیابان زدایی مرکز بحران فرسایش بادی خلیل آباد آبیاری/ 250 هکتار نهال گونه تگ به پایان رسید.


ساعت: 09:23
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885391

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد اعلام کرد؛

ترابی از آغاز طرح آبیاری بیابان زدایی مرکز بحران فرسایش بادی خلیل آباد خبر داد و گفت: طرح نهال گونه تگ به مساحت 250 هکتار در سال های 1377 و 1378 در بخش جنوبی شهر کندر شهرستان خلیل آباد اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید ترابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: طرح نهال گونه تگ به مساحت 250 هکتار در سالهای اخیر در بخش ششراز در جنوب شهرستان کندر اجرا شد. حدود 80 درصد پوشش گیاهی این امر چهره منطقه را تغییر داد.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور رفع بیابان زایی و استقرار پوشش گیاهی، مقابله با ریزگردها، تثبیت شن های شناور، افزایش رطوبت خاک و کشاورزی پایدار اجرا شد، خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های سال های اخیر و کمک به پایداری گیاهان در حال حاضر آبیاری سالانه اجرا می شود. با اعتباری بالغ بر 130 میلیون تومان.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد با تاکید بر اینکه کاشت نهال باعث تقویت پوشش گیاهی یکنواخت منطقه شده است و طرح آبیاری در کنار احیا و بازسازی حوضه های تخریب شده در این زمینه موثر خواهد بود، تصریح کرد: اجرای این طرح در این زمینه موثر است. طرح کاشت اثر مثبت خواهد داشت شهرستان کندر با 7000 نفر جمعیت کشاورزی و دامپروری را در پیش گرفته و به نوعی زندگی را در این منطقه تثبیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی و نگهداری پروژه های اجرا شده مستلزم صرف هزینه های زیادی است، اذعان داشت: این اداره کل توانسته است با گشت های شبانه روزی واحدهای منابع طبیعی چهره منابع طبیعی و آبخیزداری را تغییر دهد. و واحد حفاظت و آبخیزداری.

ترابی همچنین در پایان گفت: همه اقشار مردم می توانند در حفاظت از منابع طبیعی و حوزه آبخیز شهرستان موثر بوده و هرگونه تخریب و آتش سوزی در این مناطق را به سامانه های پشتیبانی جنگل 1504 و 139 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید