لزوم تخصیص به موقع اعتبار برای بخش فرهنگی سفر رئیس جمهور به مازندران


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878601

روح الله سلگی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران در حوزه کتابخانه ها باید پیگیری شود تا اعتبارات لازم در حوزه فرهنگی با سرعت بیشتری توزیع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، روح الله سلگی شنبه شب در شصت و سومین اجلاس انجمن کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه مازندران به دلیل برخورداری از نیروی انسانی و برخورداری از منابع انسانی باید صاحب عنوان در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخوانی در کشور باشد. استعدادها افزود: نخبگان استان دو برابر کشور هستند و میانگین مصرف مواد مخدر مازندرانی ها نیمی از کل کشور است که این به جایگاه نخبگان و سطح سواد استان مربوط می شود. .

سلگی خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی مازندرانی ها در کشور قبل از هر چیز این است که باید تلاش کنیم این رقم را افزایش دهیم و به بالاترین حد برسیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب زمینه ساز کمال جوامع است، ادامه داد: هر جامعه ای که با کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا باشد، جرم و جنایت و مشکلات فرهنگی کمتر شده و با توسعه کتاب و کتابخوانی مشکلات جوامع کاهش می یابد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه های کتابخوانی و حفظ جایگاه استان در این زمینه گفت: نیمی از سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری به شدت مورد جفا قرار می گیرد.

سلگی با بیان اینکه حافظان فرهنگ علوی سابقه دیرینه ای در عشق و علاقه به کتاب دارند، افزود: باید تلاش شود تا عشق و علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی افزایش یابد و تحقق این مهم نیازمند تبلیغات باشکوه فرهنگی است. “

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم گردشگران زیادی وارد استان می شوند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد باید برنامه درسی جامعی در این زمینه تهیه کند و امکانات لازم را از استاندار فراهم کند.«مازندران در حال رصد است.

وی گفت: همه مسائل استان باید حول محور گردشگری باشد چرا که در تابستان میلیون ها گردشگر وارد استان می شود و هر اداره کل که در خصوص شرایط استان در تابستان سیاست گذاری کند موفق خواهد بود.

سلگی با بیان اینکه مصوبات بازدید رئیس جمهور از کتابخانه ها باید پیگیری شود تا با تاکید استاندار مازندران، اعتبارات لازم به حوزه فرهنگی تخصیص سریعتر صورت گیرد و از فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخوانی در روستا حمایت شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت های مهم انجام شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان ارائه کرد.

آرزو ولی پور ضمن توجه به مصوبات جلسه گذشته خواستار توجه ویژه به بودجه کتابخانه مرکزی شد.

ولی پور از برنامه ریزی برای تجهیز ۶ کتابخانه آماده بهره برداری تا پایان سال در شهرستان های مازندران خبر داد و گفت: بنا به درخواست معاون عمرانی استاندار مازندران نشست تخصصی برای ششمین سال برنامه درسی برگزار می شود.

وی از گام بلند کتابخانه های عمومی در افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه خبر داد و گفت: امسال 6 کتابخانه افتتاح می شود.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از پرنیا شعبانی برگزیده کشوری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید