ادامه تناقض! / آیا استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز ثابت است؟!

زمان: 13:00
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776493

اظهارات مختلف مقامات در خصوص آلودگی تبریز ؛

مردم تبریز با دو نظر متفاوت و مخالف روبرو هستند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان می گوید وضعیت نیروگاه تبریز ، صنایع پتروشیمی و صنایع بزرگ این شهر از نظر کاهش آلودگی در سطح خوبی قرار دارد و از سوی دیگر استاندار تبریز صراحتا از آلودگی صحبت می کند. نیروگاه تبریز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج ؛ فصل سرد سال آغاز می شود و تبریز مانند سال های گذشته هنوز با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند. کارشناسان استفاده از سوخت دیزل برای ستاد مرکزی شهر را یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تبریز می دانند. سوخت که در سالهای گذشته بسیار بالا بود ، اما در سالهای اخیر کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اخیراً در بازدید از نیروگاه تبریز گفت: و برای به حداقل رساندن جمع آوری گازهای خروجی ، مدیریت پسماند و احداث کارخانه گوگرد جدید. به جز نیروگاه تبریز که در مواقع اضطراری از نفت کوره استفاده می کند ، هیچ واحد صنعتی دیگری از مازوت استفاده نمی کند ».

این خبر خوب چند روز بیشتر طول نکشید. بهروز مهدوی فرماندار تبریز روز گذشته در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در تبریز گفت: درصد آلودگی ناشی از نفت کوره زیاد است و بخش قابل توجهی از آلودگی تبریز به دلیل مصرف سوخت است. روغن در نیروگاه های حرارتی نیروگاه باید ساخته شود ».

اکنون مردم تبریز با دو نظر متفاوت و مخالف روبرو هستند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان می گوید وضعیت نیروگاه ها ، پتروشیمی ها ، تبریز و صنایع عمده این شهر از نظر کاهش آلودگی در سطح مناسبی قرار دارد و از سوی دیگر ، استاندار تبریز به صراحت از آلودگی نیروگاهها در تبریز

اگرچه تبلیغات گسترده دولت روحانی خودروهای شخصی را مسئول آلودگی هوا در سالهای اخیر دانسته است ، اما کارشناسان علت اصلی آلودگی هوا را آلودگی صنعتی در نزدیک شهرها می دانند. این موضوع در تبریز مشهود است و در سالهای اخیر تنها چند جلسه و انتقاد از آینده در دستور کار کارکنان دولت بوده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید