تخریب رطوبت از آلاینده ها؛ البرزها در حسرت باران بودند/ زمانی که مازوت نیروگاه شهید رجایی قزوین وزوز می کرد.

ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792160

استفاده از سوخت مایع یا نفت کوره در سایت های صنعتی باعث افزایش انتشار آلاینده ها شده است و سیستم های کنترلی نمی توانند به راحتی انتشار آلاینده ها را کنترل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک، نیمه دوم سال است و آسمان البرز خاکستری است، نفس مردم به حساب می آید به دلیل آلودگی هوا و سوخت کارخانه و خودروها آن را تشدید کرده است.

مدیر عامل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با تیتریک گفت: گسترش آلودگی هوا به منابع متحرک و ثابت برمی گردد و نمی توان آن را نادیده گرفت.

فردین حکیمی ادامه می دهد؛ منابع متحرک همان وسایل نقلیه ای هستند که در سطح شهر تردد می کنند و مراکز ثابت خرید، مجتمع های مسکونی و واحدهای صنعتی است.

استفاده از سوخت مایع یا نفت کوره در سایت های صنعتی باعث افزایش انتشار آلاینده ها شده است و سیستم های کنترلی نمی توانند به راحتی انتشار آلاینده ها را کنترل کنند.

پیش از این محیط زیست البرز اعلام کرده بود که متاسفانه نیروگاه شهید رجایی قزوین در حال حاضر از سوخت گازوئیل استفاده می کند.

اما این آلودگی در اقلیم نیز موثر است و گاهی شاهد کاهش بارندگی هستیم، این موضوع را در گفتگو با تیتریک مقدم کارشناس هواشناسی تایید کرد.

او می گوید؛ بسیار اتفاق افتاد که با ورود سامانه بارشی به محدوده البرز، بارش های خوبی برای روستاها پیش بینی می شد اما فقط در ارتفاعات.

مقدم ادامه می دهد؛ دلیل این مشکل از بین رفتن رطوبت از گرد و غبار و آلاینده ها است، زیرا رطوبت را جذب می کنند و اجازه اشباع شدن بخار آب و باران را نمی دهند.

کارگروه آلودگی هوا جلساتی را برای کاهش آلودگی برگزار می کند، موضوعی که فانی، رئیس ستاد مقابله با آلودگی هوای البرز نیز به آن می پردازد.

او در مصاحبه با تیتریک می گوید؛ 9 جلسه کارگروه برگزار کردیم و تصمیماتی مانند تعطیلی معادن و ریخته گری و کنترل حمل و نقل عمومی گرفتیم.

فانی ادامه می دهد؛ برای اجرای قانون خودروهای فاقد معاینه فنی و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر توسط شهرداری تصویب شده است.

اما شهروندان منتظرند تا مسئولان برای دیدن دوباره آسمان آبی البرز و لذت بردن از زیبایی های پاییز برنامه ریزی کنند تا اینکه در خانه بمانند و پشیمان شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید