قزوین بلوک های آلاینده را در سایر استان ها می ریزد/ نیروگاه شهید رجایی روزانه 6 میلیون لیتر مازوت می سوزاند.

وی با اشاره به اینکه با 59 مورد با بهره برداری از واحد صنعتی مخالفت شد، افزود: از 389 واحد صنعتی که برای بهره برداری قرارداد بسته شده، 6 مورد مربوط به سایت های صنعتی بزرگ است.

مدیرعامل سازمان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سایت‌های غیرآلاینده در رده اول قرار دارند و می‌توانند در سطح شهر قرار بگیرند، اما واحدهای صنعتی سنگین که نیاز به ارزیابی گزارش زیست‌محیطی دارند، در رده هفتم قرار دارند و باید واقع در خارج از شهر.

این مقام مسئول با اشاره به پایش 2 هزار و 646 واحد صنعتی فعال در سال گذشته، گفت: از 546 مورد نظارت انجام شده در حوزه فاضلاب، 181 واحد دارای استانداردهای لازم و برای مابقی فاقد استاندارد، هشدارها و توصیه هایی برای برخی مراجع قضایی

صدور 680 اخطار تخلف اماکن صنعتی در استان

چانتیو ادامه داد: سال گذشته از دودکش بنگاه های صنعتی که در بحث آلودگی هوا مشکل داشتند دودکش گرفته شد و 680 اخطار به واحدهای تولیدی استان داده شد.

وی گفت: در مجموع 58 واحد آلاینده در استان شناسایی شده که نیروگاه شهید رجایی نیز از جمله آنهاست که باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به صندوق دولت واریز کنند.

شانتیایی با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی روزانه 6 میلیون لیتر مازوت می سوزاند، تاکید کرد: با اقدامات بعدی سازمان محیط زیست و دادستانی این میزان به 50 درصد کاهش می یابد و نیروگاه باید در اوایل تیرماه تمام سوخت را به گاز تبدیل کند. و از نفت کوره استفاده نکنید.

مشکلات محل دفن زباله محمدآباد حل خواهد شد

این مقام مسئول افزود: محل دفن زباله در محمد آباد مجوز واردات 350 تن زباله در روز را از سازمان محیط زیست دریافت کرده است اما با ورود 700 تن زباله به این سایت مشکل داشتیم.

شانتیایی ادامه داد: در جلساتی که با نمایندگان و مسئولان استان برگزار شد، بحث های اکتشافی برای بهینه سازی حجم محل دفن زباله در محل مصرف انجام شد، به عنوان مثال با احداث خط فرآوری کمپوست، میزان نفوذ تولیدی در سایت در محمد آباد به هشت برابر افزایش یافت «کاهش.

وی با اشاره به حصارکشی سایت در محمد آباد گفت: تبدیل زباله به انرژی پاک نیز در این سایت در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از مشکلات سایت و پسماندهای استان را برطرف می کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی زباله ها باید از طریق سامانه کامل محیط زیست انسانی ثبت شوند تا جابه جا شوند در غیر این صورت اتفاق نمی افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ایجاد واحدهای صنعتی آبزیان به دلیل فرورفتن و تخلیه منابع زیرزمینی از جمله صنعت فولاد ممنوع شده است.

سرریز کاوین واحدهای آلاینده در سایر استان ها

این مقام مسئول با بیان اینکه یک سوم پالایشگاه های دوم نفت در قزوین قرار دارد، بیان کرد: این بدان معناست که قزوین بهترین زمین های خود را در اختیار واحدهایی قرار داده است که استان های تهران و البرز پذیرفته نشده اند یا به عبارتی استان قزوین 80 واحد پالایشگاه صنعتی دارد. دوم سرریز واحدهای آلاینده به استان های دیگر است.

وی گفت: 3 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین، آبیک و البرز مستقر است که نتایج آن به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار می گیرد و 6 میلیارد از سفر رئیس جمهور به استان به تجهیز این سامانه ها اختصاص می یابد. “

شانتیایی با اشاره به عوامل آلودگی هوای آبیک گفت: نیروگاه شهید رجایی اولین عامل استفاده از نفت کوره است و تالاب الله آباد دومین منبع آلودگی هوا در شهر آبیک است که تاثیر آن را افزایش داده است. از آلودگی دشت برای کاهش بارندگی.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانه سیمان آبیک یکی از عوامل اصلی آلودگی این شهرستان است، رایزنی می کنیم تا در صورت امکان این واحد را در حوزه استحفاظی استان قزوین گنجانده و دریافت عوارض گمرکی را تایید کنیم. برای آلودگی شهرهای تحت تأثیر آلودگی صنعتی.

8 و نیم درصد از مساحت استان حفاظت شده است

وی گفت: در استان قزوین سه منطقه حفاظت شده بشگل با 24 هزار و 399 هکتار، الموت با 56 هزار و 173 هکتار و طارم با 148 هزار و 246 هکتار وجود دارد که 8 و نیم درصد از مساحت کل استان را به خود اختصاص داده است. زیستگاه گونه های مختلف جانوری حدود 50 محیط بان پیدا شده و به صورت شبانه روزی از آنها مراقبت می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: 233 متخلف محیط زیست در سال گذشته با 185 مورد تخلف دستگیر شدند.

وی افزود: 34 مورد سلاح غیرمجاز، یک مورد سلاح جنگی، 26 مورد صید غیرمجاز، 104 مورد لاشه پرندگان، 132 مورد شکار پستانداران و 58 مورد شکار کشف شده است که افزایش تخلفات زیست محیطی را نشان می دهد. و شکار.”

این مقام مسئول در پایان با اشاره به لزوم درمان تخصصی در حوزه ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 سازمان محیط زیست در استان قزوین فعالیت می کنند که برخی از آنها دارای مجوز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید