ما نسبت به ورود VAR در آینده نزدیک بسیار خوشبین هستیم


ساعت: 18:20
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900490

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس به لحظات مختلف در جریان برگزاری دوره داوری پیش فصل بانوان لیگ برتر اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در دوره آموزش داوری پیش فصل لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: خیلی خوشحالم که در این دوره در کنار شما هستم. بحث VAR یکی از موضوعاتی بود که با آن ها صحبت کردیم. مدیران باشگاه ها در جلسه صبحگاهی و به گفته همه باشگاه های لیگ برتری غیبت او برای آنها ضرر کرده است. به هر حال، این سیستم ضدعفونی کننده فضای پلت فرم کمک زیادی می کند. شرایط فوتبال چند وجهی شده است و سیستم کمک داور ویدیویی حداقل به برقراری آرامش در محوطه داور کمک می کند.

وی ادامه داد: بازی 3-3 انگلیس و پرتغال را دیدیم که اشتباهات فاحشی از سوی داور انجام شد و در نهایت به پنالتی رفت و این سیستم به داور کمک کرد. تلاش ما این است که VAR را برای نیم فصل دوم روزی که به فدراسیون آمدیم یکی از شروط اصلی ما بحث سرمربی تیم ملی بود که انجام شد و یکی دیگر از مواردی که مطرح شد همین سیستم است که به امید اینکه انجام شود. من و خدا واقعاً امیدوارم اینطور شود.

تاج افزود: وقتی صحبت از دستمزد داوران به میان می آید، آنها کمترین دستمزد را در پازل فوتبال دارند و با مربیان و بازیکنان قابل مقایسه نیست. اما باید به مسئله پرداخت بدهی سازمان لیگ توجه داشت که با کوچکترین افزایش تعداد زیادی ایجاد می شود. اما قطعا این کار را خواهیم کرد و افزایشی خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون ادامه داد: برگزاری جلسات داوری و دوره های آموزشی برای تمامی بخش های داوری آقایان و بانوان، اقدام بسیار شایسته ای است که افشاریان در این مراسم افتتاحیه شاهد حضور اعضای هیات مدیره هستیم. که نشان دهنده اهمیت بحث داوری و بخش بانوان است. همچنین حسن زاده رئیس کمیته انضباطی نیز در این جلسه حضور داشت و اگر برخی صداها زیر نظر وی نبود فضای بسیار ناآرامی برای داوری ایجاد می شد. البته از او می خواهیم صداها را تقویت کند تا با هرکسی که به حوزه داوری توهین می کند برخورد جدی شود.

تاج در پایان تصریح کرد: ما پشت سر تکمیل VR هستیم و باشگاه ها را موظف به استفاده از آن می کنیم. انشاالله این دوره ها ادامه داشته باشد و از تمامی اعضای کمیته داوران و سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون تقدیر و تشکر می کنم. انشالله VAR را توسعه خواهیم داد که میرشاد مجدی نیز برای آن تلاش زیادی می کند و قرارداد بسیار خوبی را تا حصول نتیجه آماده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید