انتقال بدنسازان، بسیار دور، بسیار نزدیک

انتقال بدنسازان، بسیار دور، بسیار نزدیک

وزارت آموزش و پرورش روزهای شلوغ و سختی را پشت سر می گذارد، از حضور مدارس پس از 2 سال آموزش مجازی و رتبه بندی معلمان تا کوتاه شدن موهای دانش آموزان در زندگی مدرسه. حواشی که در برخی از آنها مسئولان این وزارتخانه نشان داده اند که چندان به مسئولیت اعتقادی ندارند و سکوت را ترجیح می دهند.

اما یکی از حاشیه های اخیر این وزارتخانه، جابجایی فرهنگیان بود که مشکلاتی را در بین این قشر از جامعه و خانواده هایشان ایجاد کرد.

بخشنامه جدید آموزشی به شرح زیر است:

بر اساس این بخشنامه، ویژگی‌های کلی فرآیند نقل و انتقالات داخل و خارج استان در سال تحصیلی آینده به صورت هماهنگ یک مرحله‌ای و پردازش نرم‌افزاری مطابق با لیست لطف نتایج تایید شده داوطلبان و بر اساس ترازنامه گروهی خواهد بود. طبق برنامه زیر انجام شد.

سالها سابقه کار برای انتقال الزامی است

حداقل سنوات متقاضیان خروج موقت و دائم به استان به شرح زیر است:

جابجایی موقت به استان: 10 سال.

جابجایی دائم در داخل استان به مدت 10 سال و خارج از استان به مدت 15 سال.

پرونده های رسمی در قالب حق التدریس، نهضت سوادآموزی، ماموریت به سایر ارگان ها، آموزش در مراکز تربیت معلم، تربیت معلم، خدمت شبانه روزی، قرارداد کار معین و …. سابقه تجاری جابجایی در نظر گرفته نخواهد شد.

نوع انتقال قدرت بر اساس قرارداد کار معین، در صورت توافق، صرفاً دائمی خواهد بود (به جز مقصد کلان شهر). به منظور اطمینان از پرداخت حقوق آنها، فهرست افراد منتقل شده باید به ادارات بودجه استان مقصد ارسال شود.

استثناهای انتقال
با توجه به سیاست های کلی خانواده و به منظور حفظ یکپارچگی و انسجام این نهاد، انتقال عناصر زیر به صورت استثنایی صورت می گیرد:

1 همسر جانباز در صورت تغییر دائمی محل کار جانباز در همان سال با ارائه تاییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده 17 آیین نامه اجرایی.

2- بانوان فرهنگی که همسرانشان سمت های ارشد (مدیر کل و بالاتر) در ادارات دولتی یا نیروهای نظامی و انتظامی و به دستور دستگاه مربوطه (بدون درخواست آنها) محل کار شوهر در خارج از استان یا. منطقه ای که محل خدمت زوجه منتقل می شود. با حداقل پنج سال سابقه کار.

3. زوج های فرهنگی که محل کار آنها در دو استان یا منطقه مختلف است. با حداقل پنج سال سابقه کار

بدیهی است نوع انتقال این دسته از داوطلبان در صورت احراز شرایط بند (ب) دائمی (به استثنای مقصد پایتخت) و در غیر این صورت موقت خواهد بود.

همچنین بر اساس بخشنامه فوق، بر اساس ماده (9) هیأت وزیران در سال 1399، جابجایی دائمی به کلانشهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفاً نیاز به مأموریت است. انتقال موقت)) متقاضیان ممکن است در نظر گرفته شوند. بنابراین متقاضیان انتقال به این شهرها تنها مجاز به درخواست ماموریت جابجایی موقت هستند. ضمناً وجود امکانات برای خروج از کلانشهر منوط به درخواست کتبی جداگانه می باشد.

عباس نجار، رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره تغییر جابه جایی فرهنگیان گفت:

نجار ادامه داد: در سامانه انتقال افراد بالای 10 سال سابقه کار می توانند برای مهاجرت به استان اقدام کنند و برای مهاجرت از استان به سایر استان های کشور داشتن حداقل 15 سال سابقه کار الزامی است.

وی در خصوص نقل و انتقالات درون استانی نیز گفت: نقل و انتقالات از یک شهر یا منطقه به شهر یا منطقه دیگر در همان استان بر عهده اداره کل آموزش و پرورش آن استان است، اما نقل و انتقالات عمومی در سطح استان به عهده اداره کل آموزش و پرورش آن استان است. مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش است.

پس از ابلاغ این بخشنامه بسیاری از معلمان نسبت به بخشنامه جدید آموزش و پرورش ابراز نارضایتی کردند و تماس های زیادی با خبرنگار ما داشتند و در مورد مشکلاتی که این موضوع ایجاد می کند صحبت کردند.

بخش کوچکی از این نظرات به شرح زیر است.

1 لطفا بخشنامه انتقال فرهنگ را مرور کنید. الان پدرم مریض است. به دلیل شرایط پدرم موقتاً جابه جا شدم.

2. این بدان معناست که ظلم و ستم دلیل انتقال دائمی از دست دادن قدرت بوده است، اما اکنون توازن قوا را به هم نمی زند. این شرایط 10 سال است اگر سازمانی حداقل حق جابجایی فوری دارد لطفا راهنمایی کنید.

3. 4 سال انتقال موقت گرفتم. از استان اصفهان تا استان کرمان. من اهل کرمان هستم و در کرمان ازدواج کردم. تمام خانه و زندگی من در کرمان است، چگونه می توانم با این شرایط در یک شهر غریب تنها زندگی کنم، بدون هیچ حمایتی، همسرم هم سرباز است و در کرمان خدمت می کند.

4. من و اکثر معلمان ارجمندم، این قانون انتقالی جدید شرایط بسیار سختی را برای ما و خانواده هایمان که کیلومترها دورتر هستیم ایجاد می کند. پروردگارا ما مشکلات روحی و روانی و مالی داریم و قانون جدید بدتر شده است به حرمت این ماه عزیز جفا کن.

من دبیر ریاضی استان مرکزی با 4 سال سابقه تدریس هستم و همسرم سال اول ابتدایی در استان کوم متاسفانه تا دو سال هیچ حرکتی به ما نداد و نتوانستیم زندگی خود را شروع کنیم. اگر امسال که با این نامه رفت به من قول برداشتن جسد دادند، باید چه کار کنم؟ اگر مدیریت اینقدر در مورد تشکیل و تحکیم خانواده و زایمان صحبت نمی کند، چرا کسی به حرف آنها گوش نمی دهد؟

این صحبت ها تنها گوشه کوچکی از نارضایتی بدنسازان از باشگاه خبرنگاران بود.

در پی این صحبت ها و علیرغم پیگیری های ما، هنوز هیچ مسئولی از وزارت آموزش و پرورش به مشکلات ناشی از این بخشنامه پاسخی نداده و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

دیدگاهتان را بنویسید