بدنسازان از رئیس جمهور می خواهند که معلمان را رتبه بندی کند

بدنسازان از رئیس جمهور می خواهند که معلمان را رتبه بندی کند

در بیانیه مرکز معارف اسلامی در خصوص رتبه بندی معلمان آمده است: اجرای رتبه بندی معلمان به دلیل ارتقای کیفیت کار و ارتقای انگیزه معلمان و نقش مهمی در ارتقای توانمندی ها و ایجاد رقابت برای ارتقای دانش و مهارت است. از سوی دیگر، زیرا تأثیر مثبت بر وضعیت معیشتی معلمان مورد استقبال و انتظار معلمان قرار گرفت و به دغدغه ای برای نظام آموزشی کشور تبدیل شد.

موضوع رتبه بندی در سند تحول بنیادین 11 ساله پررنگ شد و دولت یازدهم و دوازدهم در برنامه ششم توسعه موظف به اجرای این رتبه بندی شدند، اما متاسفانه اجرای آن به تاخیر افتاد و در روزهای پایانی دولت دوازدهم تصمیم به دادن آن گرفتند. لایحه ای که به عبارتی با پیشنهاد رقم پنج هزار میلیارد تنی بار مالی دولت آینده را بر دوش می کشد که تغییری در وضعیت معلمان با توجه به تعداد معلمان ایجاد نمی کند.

اما مشکل مکرر رتبه بندی به ویژه در رسانه ها و فضای مجازی، آن را به بحثی ویرانگر برای معلمان تبدیل کرده است.

«خوشبختانه در دولت سیزدهم آقای رئیسی روی رتبه بندی تاکید زیادی داشت و مجلس تلاش خوبی برای مشروعیت بخشیدن به بحث رتبه بندی کرد و رقم پیشنهادی دولت قبل که 5 هزار میلیارد تن بود به 38 هزار میلیارد رسید. تومان “، در این اطلاعیه آمده است و قانون رتبه بندی با رایزنی دولت به تصویب رسیده است.

پس از تصویب این قانون، وزارت آموزش و پرورش آیین نامه خود را تدوین کرده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که برخی دستگاه ها مانند سازمان استخدامی و سازمان مدیریت به این موضوع ورود کرده اند و قصد دارند به موضوعاتی مانند آزمون معلمان و مراکز سنجش رسیدگی کنند. عمل کن

مرکز معارف اسلامی برگزاری آزمون معلمان در شرایط کنونی را منافی شأن معلمی می داند و آن را کاری غیر ضروری می داند و روش تدریس، شیوه کار و دستاوردهای آن زبانزد است. تعداد ساعات خدمت و گواهینامه هایش ثبت می شود.

با توجه به اینکه معلمان از سابقه سازمان مدیریت در عدم حمایت از آموزش و پرورش گلایه دارند، از رئیس جمهور و دولت می خواهیم از ورود غیرکارشناسی و تاخیر در بحث برخی دستگاه ها جلوگیری کرده و در اجرای دستورات اکید خود تسریع کنند. موضوع.

دیدگاهتان را بنویسید