رتبه بندی معلمان / واریزی ویژه برای معلمان تا پایان آبان / کدام معلمان مشمول طرح رتبه بندی نشدند؟


رتبه‌بندی معلمان طرحی با ابعاد مختلف است که جامعه آماری آن قشر فرهنگیان است و همه این قشر باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود. هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد و مرحله دوم این طرح در سال ۱۴۰۱ اجرا شد. آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه داخلی، در پاسخ به این سوال که طرح رتبه بندی شامل کدام معلمان می شود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس، طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که چندین سال است که هیچ دولتی به آن توجه نداشته است اما در دولت سیزدهم این موضوع به اجرا درآمد و دولت تعیین کرد که کدام معلمان جزو مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان قرار می‌گیرند.

به‌گفته محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه داخلی، فوق‌العاده طرح رتبه‌بندی معلمان که برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته درنظر گرفته شده، از تاریخ ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و معلمان‌بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول این قانون نمی‌شوند.

وحیدی در پاسخ به اعتراضات معلمان بازنشسته به نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی می‌گوید: «در قانون به صراحت آمده که رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١۴٠٠به بعد انجام می‌شود و معلمانی که پیش‌ازاین تاریخ بازنشسته شده‌اند، شامل طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند.»

پرداخت سهم بازنشستگان سال‌های ١۴٠١و ١۴٠٢به صندوق بازنشستگی در اواسط مهرماه، سبب شد معلمانی که سال ١۴٠٠دوره خدمت خود در آموزش‌وپرورش کشور را به‌پایان رسانده‌اند، تنها بازنشستگانی باشند که برخوردارشدن آنها از مزایای طرح رتبه‌بندی با اما و اگر همراه باشد.

وحیدی در این‌باره می‌گوید: «وزارت آموزش‌وپرورش سهم صندوق‌بازنشستگی برای سال‌های ١۴٠١و ١۴٠٢را قبلا پرداخت کرده، اما سهم این صندوق برای بازنشستگان ۶‌ماه دوم سال ١۴٠٠با تاخیر و اخیرا از سوی آموزش‌وپرورش پرداخت شده است.»

%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87+%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C+%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86 خبر خاکستری

او پرداخت نشدن سهم معلمان شاغل را دلیل تعلل صندوق در تطبیق ندادن حکم بازنشستگان سال ١۴٠٠عنوان کرده و توضیح می‌دهد: «با وجود اینکه سهم صندوق برای بازنشستگان سال ١۴٠٠پرداخت شده، صندوق به‌دلیل اینکه سهم معلمان شاغل پرداخت نشده، حکم بازنشستگان را با رتبه‌بندی تطبیق نداده است.»

جلسات متعدد مسئولان و نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت آموزش‌وپرورش و صندوق بازنشستگی کشور که با هدف رفع موانع اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بازنشسته در روزهای اخیر برگزار شد، به تشکیل کمیته‌ فنی برای احصای دقیق بدهی صندوق بازنشستگی کشوری و پرداخت مبالغ تعیین شده انجامید و حاصل بررسی‌ها و اقدامات کمیته فنی حل‌وفصل موانع اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بازنشسته بود.

علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش به‌تازگی خبر داده است: «آموزش‌وپرورش تمام تکالیفش برای فوق‌العاده رتبه‌بندی این افراد را انجام داده و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بلافاصله احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته را صادر و معوقات را پرداخت کند.»

به‌گفته فرهادی معوقات فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان بازنشسته آبان‌ماه پرداخت می‌شود


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید