آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان/ 800 هزار معلم مشمول طرح شدند

ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792593

وزیر آموزش و پرورش و معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند؛

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 800 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در سفر به استان با حضور در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش یزد گفت: طرح رتبه بندی معلمان در جلسه شورای اسلامی تصویب می شود. و به زودی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه 800 هزار معلم از سراسر کشور مشمول طرح رتبه بندی می شوند، افزود: افرادی که با دانش آموزان یا مدارس در ارتباط هستند و یا حتی معلمان و ادارات بر اساس بخشنامه 230 مشمول این طرح می شوند. .

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اجرای این طرح را بهبود وضعیت معلمان دانست و گفت: در این راستا حقوق آنان نیز افزایش می یابد.

لاشکی در خصوص افزایش حقوق معلمان در این طرح گفت: آخرین رویکردی که از دانشگاه تهران دریافت کردیم این است که در گروه اول مربی 10 درصد است، در گروه دوم مربی معلم 25 درصد است در گروه سوم. گروه دستیار 37 درصد و در گروه چهارم دستیار 47 درصد و معلم 52 درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب این طرح، وزارت آموزش و پرورش به همراه دو نماینده کمیته آموزش و علوم، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی باید ظرف مدت یک ماه آئین نامه ای تدوین کند.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اجرای این طرح منوط به تصویب هیأت امنا است که طبق قانون از 31 شهریور 1393 اجرایی خواهد شد.

* وزیر آموزش و پرورش: اجرای طرح رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق معلمان آغاز می شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر به کرمانشاه و دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در بیت امام جمعه کرمانشاه گفت: وزارت آموزش و پرورش همواره در راستای ارتقای نظام آموزشی گام برداشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمانشاه دارای فرصت های فراوانی است که می توان آن را ناشی از جمعیت بالای دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دانست، افزود: میانگین تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه در استان بالاتر از حد متوسط ​​است. میانگین کشوری ظرفیت بالایی برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش مورد توجه دولت 13 قرار می گیرد.

شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش کرمانشاه، دیدار با خانواده دانش آموزان حادثه دیده با مینی بوس و عیادت از مجروحان، دیدار با نمایندگان معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش در کرمانشاه یکی از برنامه های وزیر آموزش و پرورش در این سفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید