جزئیات جدید رتبه بندی معلمان و طرح حقوق/ 816 هزار معلم در رتبه بندی قرار می گیرند

ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 1300/09/27
کد خبر: 1793181

این را رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: 816 هزار معلم شامل رتبه بندی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا منادی در نشست با نمایندگان معلمان در باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: رتبه بندی معلمان از اوایل مجلس یازدهم آغاز شد و دولت قبل لایحه ای را به مجلس ارائه کرد که به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ارجاع شد و تهیه آن به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ارجاع شد. تصویب شد، با روی کار آمدن دولت جدید، بلافاصله کلیات این موضوع را به مجلس معرفی و با 227 رای مجدداً به کمیسیون آموزش و علوم معرفی کردیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در تهیه لایحه مصوب تغییرات زیادی ایجاد کرده ایم. دولت اعلام کرد که باید ظرف سه سال معلمان را رتبه بندی کنیم و برای هر رتبه ای که حذف کردیم حداکثر درصد تعیین کنیم چون آموزش و پرورش نمی تواند آن را تامین کند و در مجموع 25 درصد افزایش حقوق تعیین کرد که حدود 15 میلیارد تا 16 تریلیون بود. ما هم تغییر کردیم

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: هدف ما از رتبه بندی معلمان تعیین جایگاه معلمان در نظام آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای منزلت معلمان است چرا که معتقدیم اگر معلمان پیشرفت خواهد کرد، جامعه رونق خواهد گرفت.»

منادی خاطرنشان کرد: در تغییرات اعمال شده برای معلمان، سمت و اسامی را مشخص کردیم و دو ایراد اصلی در لایحه دولت را تغییر دادیم. طبق اعلام دولت، معلمان باید دو سال کار کنند و بعد رتبه بندی شوند که ما حذف کردیم تا معلمان از لحظه ورود به کلاس رتبه بندی شوند، آن را تغییر دادیم و به 733816 نفر رساندیم.

وی گفت: برخی از افراد مخالف جدی این لایحه هستند و برخی دیگر در خارج موافق و در داخل مخالف هستند. وی گفت: رتبه یکی از چیزهای فوق العاده خاص است که دو حالت دارد. معلمان طبق فصل 10 حقوق دریافت می کنند، مانند سایر کارمندان دولت. با توجه به هنر. در ماده 6 این قانون، دولت موظف است کلیه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را بین سایر کارکنان کشوری تقسیم کند. امتیاز و درصد اعلام شده

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: احراز عناوین بالاتر مستلزم حداقل پنج سال سابقه کار در هر رتبه و کسب سایر شرایط لازم مندرج در مفاد اجرایی این قانون و حداقل سابقه تدریس برای کسب کاردانی است. عناوین استاد و معلم معلم به ترتیب 15 و 21 سال سن دارد و مدت خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در مدارس ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری از سقف سه ماه برای هر یک کاهش می یابد. سال خدمت

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که در لایحه سقف نرخ سود را حذف می کردیم، برای اخذ مدرک نیز اقدام کردیم زیرا بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته تحصیلی اقدام نمی کنند. آموزش یک وظیفه شش ساعته بود که آن را حذف کردیم و سه صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه ای را واگذار کردیم.

وی گفت: نحوه رتبه بندی معلمان به عنوان مهمترین رکن نظام آموزشی کشور با دو اتفاق خوب همراه بود. اولی ارتباط معلمان با آموزش عالی بود، زیرا ما در آموزش کار می کنیم و در آموزش عالی درو می کنیم.

منادی خاطرنشان کرد: 538 هزار و 248 استاد لیسانس، فوق لیسانس و فوق لیسانس با میانگین درآمد 6 میلیون و 863 هزار تومان، 190 هزار و 99 معلم فوق لیسانس با میانگین درآمد 7 میلیون و 300 هزار تومان و 5 هزار و 400 معلم نیز دارای مدرک دکترا هستند. ، 8 میلیون و 790 هزار تن دریافت می کنند.

منادی گفت: 99 درصد اساتید لیسانس و فوق لیسانس به دلیل انجام کار پژوهشی با اساتید دانشگاه یکسان نیستند، بنابراین جایگاه علمی آنها در مورد مدرک مدرس است و بر اساس قانون برابری حقوق در رشته های مختلف نباید بیش از 20 نفر دریافت کنند. ٪ دور از ماست که مدرک ما در این موضوع حقوق 10 میلیون و 100 هزار تنی یک مدرس کلیدی دانشگاه تهران باشد.

وی افزود: در صورتی که حقوق و تخصص های هر معلم کمتر از هشتاد درصد کل حقوق و تخصص های هیات علمی مربی اصلی دانشگاه تهران باشد، مابه التفاوت سقف به عنوان «تفاوت تطبیق» نشان داده می شود. در تصمیمات انتصاب خود از زمان اجرای این قانون، تحت عناوین «فوق العاده رتبه‌بندی» و «تفاوت انطباق» هر ساله به نسبت تغییرات حقوق و دستمزد و هیأت علمی نیمه‌وقت یک مدرس کلیدی دانشگاه تهران محاسبه و در زمان بازنشستگی نیز کسر می‌شود. .

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: افزایش پرداختی ها ناشی از اجرای این قانون به مبلغ 125 هزار میلیارد ریال از 31 شهریور ماه سال جاری و از ابتدای سال 1401 پرداخت می شود. در قوانین مربوط به بودجه سنواتی مشمول بار مالی باشد. به طور کامل اعمال خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سایر دانشگاه ها این ارقام متفاوت است به همین دلیل دانشگاه تهران را مبنا قرار دادیم چرا که هیات امنای دانشگاه تهران بخشی از دولت است.

وی خاطرنشان کرد: برای معلمان با رتبه دستیار 10 درصد، مربی معلم 15 درصد، علاوه بر عنوان قبلی، دستیار 12 درصد، علاوه بر رتبه های قبلی، دانشیار 10 درصد، علاوه بر رتبه های قبلی و رتبه معلم 5. ٪ علاوه بر رتبه بندی های قبلی، کل حقوق، مزایا و فوق العاده های فوق العاده و ارقام را در احکام استخدام اضافه می کند.

وی یادآور شد: در این لایحه حجم بودجه آموزش و پرورش از هشت درصد به 12 درصد کل بودجه عمومی کشور افزایش می یابد و معلمان باید در نظر داشته باشند که اکثر حقوق کارمندان با سابقه کشوری حدود 4 میلیون تن است. ، اما با توجه به جایگاه بالای معلمان میزان دریافتی آنها افزایش می یابد.

منادی با تاکید بر اینکه مهم ترین کاری که انجام شده پیوند آموزش با دانشگاه تهران است، گفت: در حال حاضر میانگین درآمد همه معلمان 6 میلیون و 900 هزار تن است و بدون رتبه بندی، حقوق آنها افزایش می یابد. با یک میلیون و 100 هزار تن «پیدا خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: کار دشوارتر شده است و شوراها به ارزیابی معلمان می پردازند تا هر فرد با توجه به شایستگی خود حقوقی دریافت کند که رتبه آن به توانایی، هنر، مهارت و دانش او بستگی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید