حقوق معلمان شکایت معلم: رتبه بندی معلمان روحیه ما را شامل نمی شود!

حقوق معلمان شکایت معلم: رتبه بندی معلمان روحیه ما را شامل نمی شود!

این معلمان که اواخر سال گذشته به عنوان معلم پایه سوم در مقابل مجلس و سازمان آموزش و پرورش تجمع کردند و پس از مدتی بالاخره موفق به اخذ مجوز کار شدند، می گویند: حدود 12800 معلم تمام وقت بودیم که با وجود اینکه همه شرایط را داشتیم. برای استخدام و در حالی که دوره دانشگاه فرهنگیان را گذرانده بودیم و در آزمون اصلح قبول شده بودیم، اداره آموزش و پرورش با استخدام ما مخالفت کرد، اما پس از پیگیری و اعتراض در نهایت با قرارداد ما موافقت کردند.

آنها ادامه دادند: به دلیل تعلل ادارات آموزش و پرورش در استان هایی مانند لرستان و کرمان و به بهانه عدم دریافت مجوز از آموزش و پرورش، احکام معلمان بعد از عید در فروردین و اردیبهشت ماه صادر شد.

این معلمان می گویند: الان در کمال ناباوری نامه ای از روشنگری و فرهنگ آمده است که در رتبه بندی کسانی نیستند که دستورشان بعد از بایرام آمده است! این چه تصمیم ناعادلانه ای است؟!

می گویند: یک بار چون دانشگاه فرهنگیان نمی توانست برای همه معلمان دوره آموزشی بگذارد، ما را به سه گروه تقسیم کردند و کسانی که در گروه آخر بودند در مراحل جذب مشکل داشتند. این بود تا زمانی که ما با دو گروه اول تفاوت داشتیم، حالا برخی از گروه سوم قبل از عید و برخی بعد از عید محکوم شدند. فرقی بین هیچکدام از ما نیست، اما به دلیل تعلل ادارات آموزش و پرورش در این استان ها، احکام با تاخیر صادر شده است.

باید بگویم؛ در سال 1387 طرحی با عنوان «تعیین تکلیف استخدام معلمان و مربیان نهضت سوادآموزی» به تصویب رسید که بر اساس این طرح، معلمان پیش از خدمت پس از گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان می توانند به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآیند. . اجرای این طرح و استخدام معلمان در آموزش و پرورش بیش از ده سال به طول انجامید.

معلمان حقوق معلمان در این مدت طولانی می گویند: حالا بعد از سال ها کار با دستمزدهای فلاکت بار و در شرایط سخت، بالاخره تصمیم ها آمد و ما را از طبقه بندی خارج کرد!

می گویند: می توانیم به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم و مطمئنیم دادگاه به نفع ما رای می دهد، اما زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید