این گروه ها شامل رتبه بندی معلمان نمی شود

این گروه ها شامل رتبه بندی معلمان نمی شود

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، نظام ارزشیابی معلمان در حال نزدیک شدن به آخرین مراحل خود است و قرار است حکم معلمان از سی و یکم ماه جاری صادر شود. اما اجرای قانون تا شهریور 1400 تعیین شده و معوقات یکساله باید توسط دولت پرداخت شود.

لایحه ارزشیابی معلمان پس از 10 سال کشمکش در 25 اسفند 1399 به مجلس فرستاده شد و کلیات آن در 18 خرداد 1400 به تصویب رسید، اما به دلیل تغییرات قابل توجه نمایندگان مجلس و کمبود بودجه در این لایحه ماه ها به طول انجامید. در مجلس به تأخیر افتاد و مجدداً توسط شورای نگهبان رد شد و به مجلس بازگشت.

با اجرای اصلاحات وراده از سوی مجلس در اوایل اسفندماه، این رتبه بندی توسط شورای نگهبان و در 25 اسفند 1400 توسط رئیس مجلس برای اجرا به دولت و در 23 اسفند توسط رئیس جمهور به وزارت کشور تصویب شد. آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی.

به دلیل آنچه حسین عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان در امور اداری و کار، نگرانی از حفظ کیفیت آیین نامه اجرایی عنوان کرد، دولت موظف شد ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین نامه اجرایی را تدوین و تصویب کند. تا 21 تیر 1401 ادامه یافت و سرانجام توسط محمد خبر معاون اول اجرایی رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، دستورالعمل اجرایی ارزشیابی معلمان نیز دارای دستورالعمل اجرایی است که تاکنون منتشر نشده است. وی گفت: پیگیر این قانون و آماده سازی برای اجرای آن هستیم و امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی از همه معلمان تقدیر شود و با انرژی بیشتری در کلاس های درس حاضر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید